اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان در سال 97 به صمیمیان معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری شهرستان سمنان در فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در این جلسه صمیمیان معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری شهرستان سمنان با اشاره به هدف این کمیته تلاش و پیگیری در جهت فراهم کردن محیط های عمومی و اداری شهر جهت تسهیل دسترسی معلولان، جانبازان و سالمندان در انجام فعالیت‌های اجتماعی و در راستای تحقق حقوق شهروندی بیان داشت با اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و انجام مناسب سازی بر اساس استاندارهای مهندسی معلولان شهرستان بتوانند بدون خطر در محیط هایی همچون ساختمان های اداری و اماکن عمومی شهری تردد نمایند و از کلیه حقوق شهروندی خود برخوردار گردند
وی با اعلام تشکیل تیم بازرسی در شهرستان با عضویت ،بهزیستی،شهرداری و مسکن و شهرسازی و ادارت مرتبط به منظور بررسی وضعیت مناسب سازی اماکن و معابر خدماتی شهر تصریح کرد مناسب سازی در مراکز بهداشتی و درمانی با در الویت قرار گیرد.
وی با شااره به پیش بینی اعتبارات مورد نیاز دستگاهها در راستای مناسب سازی اداری در بودجه های سالیانه از تخصیص یک درصد اعتبارات شهرستان در راستای مناسب سازی اداری در شهرستان سمنان با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد.
اختصاص پارکینگ های ویژه معلولان در سطح شهر ،مناسب سازی پارک ها و فروشگاهها و راه آهن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان صمیممیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با مناسب‌سازی در سال‌ 96 اظهار داشت: مناسب‌سازی بخشی از معابر سطح شهر و ادارات ، برگزاری جلسات کمیته مناسب‌سازی در فواصل معین، رصد و پایش مقطعی اقدامات مناسب‌سازی ادارات مختلف و ارسال گزارش به ادارات برای رفع نواقص از جمله اقدامات این کمیته توسط بهزیستی بوده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =