ترامپ، تکلیف کره‌شمالی را یکسره کرد/ عکس

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌های این کشور علیه کره شمالی را تمدید کرده و دلیل آن را "تهدید فوق‌العاده" این کشور به دلیل داشتن سلاح‌های هسته‌ای خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته منابع خبری آمریکایی گزارش دادند: تمدید تحریم‌های کره شمالی ۱۰ روز پس از آن صورت می‌گیرد ترامپ پس از بازگشت از دیدارش با کیم جونگ اون گفت کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای نیست.

آمریکا همزمان با این اقدام دو مانور نظامی آموزشی خود با کره جنوبی را لغو کرده است.پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا گفته است هدف از این کار پشتیبانی از تلاش‌های دیپلماتیک به شمار می‌رود.

دراینباره بی بی سی گزارش داد: پیشتر آمریکا مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را که قرار بود اوت امسال برگزار شود لغو کرده بود. این در حالی است که ترامپ وعده پایان دادن به "مانورهای نظامی" سالانه با متحدان آمریکا در شبه جزیره کره را داده است.

این تصمیم به طور غیر منتظره در پایان دیدارش با کیم جونگ اون اعلام شد. این تصمیم بسیاری را غافلگیر کرد چون آمریکا قبلا گفته بود مانورهای نظامی با متحدان، بخش مهمی از ائتلاف نظامی این کشور با کره جنوبی است و تنها جنبه دفاعی دارد.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که واشنگتن و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا به صورت نامحدود دو مانور آموزشی نظامی را به حالت تعلیق در آورند.

ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد: این تصمیم از سوی پنتاگون در پی نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 12 ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور گرفته شده است.

دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: برای حمایت از تحقق برون‌داد نشست سنگاپور و با توجه به شرایط کره جنوبی، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به صورت نامحدود مانورهای نظامی با کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورده است.

وی ادامه داد: این تعلیق شامل مانور موسوم به "نگهبان آزادی" و دو رزمایش دیگر آموزشی است که قرار بود در سه ماه آتی برگزار شود.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز در پی اعلام تعلیق این مانورهای نظامی، اعلام کرد: کره جنوبی و آمریکا تصمیم گرفتند تا این رزمایش ها را به صورت نامحدود تعلیق کنند. این بخشی از اقدامات مطرح شده در نشست میان کره شمالی و آمریکا و نشست دو کره است. اگر کره شمالی همکاری سازنده‌ای داشته باشد، اقدامات بیشتری نیز صورت می‌گیرد.

اخیرا، آمریکا و کره جنوبی گفته بودند که به دنبال تعلیق مانور نظامی در ماه اوت هستند.

سال گذشته میلادی، 17 هزار و 500 نیروی آمریکایی و بیش از 50 هزار نیروی کره جنوبی در رزمایش نگهبان آزادی شرکت داشتند.

آیا لحن ترامپ در قبال کره شمالی تغییر کرده؟

به نظر چنین می‌رسد لحن ترامپ تغییر کرده باشد اما آمریکا از سال ۲۰۰۸ وضعیت "اضطراری ملی" در قبال کره شمالی وضع کرده است. از آن زمان روسای جمهوری آمریکا به طور خودکار این وضعیت را تمدید کرده‌اند و تمدید تحریم‌ها هم به موازات آن صورت گرفته است.

ترامپ در توجیه این اقدام به "خطر اشاعه مواد مخصوص شکاف پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه جزیره کره و اقدامات و سیاست‌های" دولت کره شمالی اشاره کرده و آن را همچنان "تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده" علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا دانسته است.

حزب دموکرات آمریکا گفته است زبانی که آقای ترامپ استفاده کرده با آنچه او پس از دیدار با کیم جونگ اون بیان داشت در تناقض است. آقای ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی توییت کرده بود آمریکایی‌ها " می‌توانند امشب آسوده بخوابند."

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هفته پیش هشدار داد هنوز هم نمی‌توان نسبت به خلع سلاح اتمی کره شمالی اطمینان کامل داشت.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که با وجود موفقیت آمیز بودن نشست با رهبری کره شمالی، این کشور همچنان یک تهدید اتمی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت به واشنگتن و مطرح کردن این مساله که نشست با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی بسیار موفقیت آمیز بوده، در توئیتی نوشت:‌ دیگر هیچ تهدید اتمی از جانب کره شمالی وجود ندارد. امشب خوب بخوابید!

 

اما ترامپ حالا اعلام کرده که کره شمالی همچنان یک تهدید اتمی محسوب می‌شود.

وی در اعلامیه ارسالی خود به کنگره که روز جمعه صورت گرفت، موضعی متفاوت به خود گرفت و به این مساله اشاره کرد که چرا دولت آمریکا باید تحریم های سخت اقتصادی خود را که در دوران جورج بوش پسر،‌ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعمال شده، همچنان حفظ کند.

 

 

در این بیانیه آمده است: موجودیت و خطر گسترش تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره و اقدامات و سیاست‌های دولت کره شمالی همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده برای امنیت ملی ما، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده محسوب می‌شود. من برای یکسال دیگر وضعیت اضطراری ملی را در ارتباط با کره شمالی تمدید می‌کنم. خطر تولید و تکثیر مواد با قابلیت ساخت تسلیحات هسته‌ای در شبه جزیره کره و اقدامات و سیاست‌های دولت کره شمالی همچنان تهدیدی علیه امنیت، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا است.

همچنین رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را برای مدت یک سال تمدید کند. این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌های دولت و مقام‌های کره شمالی در آمریکا و ممنوع کردن آمریکایی‌ها از مالکیت کشتی‌های متعلق به کره شمالی است.

این تحریم ها از سال 2008 تا کنون هر ساله تمدید شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    23 4
    چی می گین شما؟؟ ظاهرا عناد مغزتونو از کار انداخته
  • کرامت سلیمی A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    7 31
    با سلام و احترام خبر مربوط به تحریم مجدد کره شمالی نشان می دهد وقایع جهانی چیزی جز سر کار گذاشتن ملتها و تمسخر انها نیست. شاید در ظاهر مطلب نامربوطی را خدمتتان می فرستم اما کتاب زیر را حتما" بدون تعصب بخوانید. با توجه به روحیه انتقادی شما این کتاب می تواند جواب سوالات بینندگان سایت شما را بدهد و حتی منشا تحولات فکری انها گردد. کتاب کم صفحه و با فونت بزرگ می باشد و خواندن ان زمان کمی می خواهد. بی تفاوت از کنار این کتاب عبور نکنید. عنوان کتاب : ترس نتیجه عدم آگاهیست. لینک دانلود : در سایتهای تک بوک و کتاب سبز در پناه حق باشید.
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
      1 1
      منم خواندن کتاب حکومت با ساختن دشمن را بهتون توصیه میکنم
  • محمد A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    6 30
    و دلیلی دیگر بر خام بودن جوانک های فضای مجازی که عاشق اهن و تلپ ترامپ شده بودند و صلح کره شمالی با آمریکا را به رخ اصولگراها می کشیدند.برخی ها ادعا می کنند که ترامپ فقط با تغییر رژیم دست از سر ایران بر می دارد ولی بنده که قبلا نمایش مصحک ترامپ با کره شمالی را توخالی توصیف کرده بودم این بار می گویم آمریکا فقط به نابودی ایران و تجزیه آن به کشورهای کوچک و مهاجرت تمامی نخبگان و کاهش جمعیت ایران های کوچک به منطور تسلط بر منابع عظیم هیدروکربن خاور میانه نظر دارد.راه حل ما هم بازی دیپلماسی بتنهایی نیست.ساخت کلاهک هسته ای و قفل کردن تجارت در خلیج فارس به ضرر تمام کشورهای جهان .باید برای حفظ هموطنان و کشور و تاریخمان گلوی جهان رابفشاریم والا به زودی خفه خواهیم شد.
    • بی نام GB ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
      0 1
      یادم نمیاد جایی ترامپ گفته باشه قبل از خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی، تحریمها را برخواهد داشت. شما ظاهرا حافظه ات عیب و ایراد پیدا کرده کره شمالی بدون خلع سلاح اتمی هیچ چیزی بدست نخواهد آورد، حتی اگر 10 بار هم با ترامپ دیدار کنند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    15 28
    مردک بیسواده. فقط داره شو اجرا می کنه. در حد یک رییس جمهور نیست
  • احمد ظاهر A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
    1 0
    دوستان دنیاشده بازی دست آمریکای ها کجا دنیا یک ریس جمهور بیاد امضا کند بعدی لغو کند پس بدون تعصب خط گرایی آمریکا دست یک مشت شرکت‌هایی که اکثرشان یهودی هستند میچرخد گذاشتند هیتلربقدرت برسد بعد از دوسال کل اروپاراگرفت وارد جنگ شدند الان هم همان بازی است شما ببینید نخست وزیر اسراییل قدرتش از رییس جمهور آمریکا بیشتر است چون توسط کارتل های سرمایه داری عظیم آمریکا حمایت میشود ودرامریکا نه مذهب نه حقوق بشر نه هیچ چیز فقط سرمایه مهم است ملت یمن فلسطین را با انواع بمب‌های غربی که قیمت هربمب میشود چند مدرسه ساخت روی سرمردم بیچاره می‌ریزند انوقت یک موشک دست‌ساز اسباببازی نهایت مربوط به هفتادسال قبل توی خاک عربستان می زنند دنیا رابهم می ریزندتا سلاحهای میلیاردی رابفروشند ترامپ درکل سادیسم دارد