تخریب کارگاه هنرمند چینی معترض / آی وی‌وی:‌ بدون اخطار قبلی خراب کردند

آی وی‌وی هنرمند معترض چینی اعلام کرد که کارگاه هنری او در پکن به دستور مقامات دولتی و بدون اطلاع قبلی تخریب شده است. این هنرمند از سال ۲۰۱۵ در آلمان زندگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آی وی‌وی هنرمند معترض چینی ویدئوهایی در اینستاگرام منتشر کرد که نشان از تخریب کارگاه او در پکن دارد. این هنرمند اعلام کرد که پیش از تخریب هیچ اخطاری دریافت نکرده است.

این کار دولت چین بی‌سابقه نیست و در سال ۲۰۱۱ نیز یکی از کارگاه‌های این هنرمند در شانگهای تخریب شده بود. او آن زمان هم مدعی بود که تخریب بدون اطلاع دادن به او انجام شده است.

این هنرمند ۶۶ ساله از سال ۲۰۱۵ به این سو در آلمان زندگی می‌کند. او که از منتقدان مطرح دولت چین است در اینستاگرام با این کارگاه که از سال ۲۰۰۶ محل آفرینش‌های هنریش بود خداحافظی کرد.

یکی از آثار هنری آی وی‌وی در کارگاهش در پکن

در این میان یکی از دستیاران آی وی‌وی درباره تخریب کارگاه در پکن به خبرگزاری فرانسه گفت‌:‌ «قرارداد اجاره این مکان به پایان رسیده است اما به دلیل حجم بالای کارها امکان جابه‌جایی وجود نداشت.» او می‌گوید به آن‌ها گفته‌اند ظرف چند روز محل را تخلیه کنند اما در عین حال تأکید کرد که پیش از شروع عملیات تخریب به آن‌ها اخطاری داده نشده است.

آی‌ وی‌وی پسر یکی از مشهورترین شاعران چین است. او که در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند،‌ در طراحی استادیوم «آشیانه پرنده» را برای المپیک سال ۲۰۰۸ مشارکت داشت. او سال ۲۰۱۱ به دلیل مواضع تند انتقادی علیه دولت چین بازداشت شد و سرانجام در سال ۲۰۱۵ به آلمان رفت.

منبع: بی‌بی‌سی / ۴ اوت

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =