مِستر بلیط در راستای پایبندی به مسئولیت اجتماعی خود کمپینی با عنوان «بی‌بلیط» راه‌اندازی کرده ‌است. این کمپین با هدف کاهش مصرف کاغذ و با شعار محوری «بی‌بلیط سفر کنیم» طراحی و اجرا شده‌ است.

مِستر بلیط در راستای پایبندی به مسئولیت اجتماعی خود کمپینی با عنوان « بی‌بلیط  » راه‌اندازی کرده ‌است. این کمپین با هدف کاهش مصرف کاغذ و با شعار محوری «بی‌بلیط سفر کنیم» طراحی و اجرا شده‌ است. به بیان دیگر مِستر بلیط با راه‌اندازی کمپین بی‌بلیط، به یاری درختان می‌رود، در ادامه با اخبار و مقالات مجله گردشگری مِستر بلیط همراه باشید.

هادی مرادی، مدیر بازاریابی  مِستر بلیط، به منظور آشنایی بیشتر افراد با این کمپین گفت: « براساس نتایج حاصل از بررسی مجموعه‌ی مِستر بلیط، هر ساله در حدود ۲۰ میلیون بلیط هواپیما به افراد فروخته می‌شود که در حدود ۶۰ درصد از خریداران، نمی‌دانند که بدون داشتن بلیط فیزیکی نیز می‌توانند کارت پرواز خود را دریافت کنند.»

تخریب خلاق و تغییر الگوی مصرف مِستر بلیط در کمپین بی‌بلیط قصد دارد تا علاوه بر عمل به مسئولیت اجتماعی خود، سفر کردن بدون بلیط فیزیکی را ترویج دهد. با توجه به گفته‌‌های مدیر بازاریابی مِستر بلیط، اگر افراد تنها برای پرواز‌های خود از تهیه‌ی بلیط فیزیکی اجتناب کنند، حداقل در هر سال از چاپ‌شدن ۱۲ میلیون بلیط جلوگیری به عمل می‌آید که گام بزرگی در راستای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به حساب می‌آید.

دلیل راه اندازی کمپین بی بلیط 

مرادی بر این باور است که با استفاده از ابزارهای تکنولوژی‌محور نظیر گوشی‌های تلفن هوشمند می‌توان تا حد چشمگیری در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کرد. در کمپین بی‌بلیط مِستر بلیط، روش‌‌های دیگری نیز برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به مخاطبان ارائه شده‌است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کتاب‌های صوتی و اپلیکیشن‌های یادداشت اشاره‌ کرد.

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست کتاب‌ها بر روی کاغذ چاپ شوند. افراد می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود را در رایانه یا تلفن همراه خود مطالعه کنند. علاوه بر این، با استفاده از تلفن هوشمند و سایر گجت‌ها، دیگر نیازی به استفاده از کاغذ یادداشت نخواهد بود.

اما نکته‌ی جالب در کمپین بی‌بلیط مِستر بلیط به چگونگی اجرا و مراحل آن باز می‌گردد. به همین دلیل مِستر بلیط با تعامل هر چه بیشتر با مخاطبان می‌تواند موفقیت و اثربخشی این کمپین را دوچندان کند. به همین دلیل، مخاطبان با پیوستن به کمپین بی‌بلیط از هدایای این کمپین می‌توانند بهره‌مند شوند.

با پیوستن به این کمپین، افراد علاوه بر آگاهی یافتن از عدم لزوم چاپ بلیط هواپیما، از مِستر بلیط تخفیف بلیط هواپیما، از نت برگ تخفیف خرید و از نوار، کتاب صوتی (کپسول) رایگان دریافت خواهند کرد.

اهداف کمپین

مرادی در مورد همکاری مِستر بلیط با خیریه‌ی مهربانه گفت: « همانطور که گفتیم، هدف اصلی این کمپین صرفه‌جویی در مصرف کاغذ است. صرفه‌جویی صرفاً به معنی استفاده نکردن نیست. به همین دلیل قصد داریم تا در این کمپین استفاده‌ی صحیح و بهینه از کاغذ را نیز در بین اهداف کمپین قرار دهیم. به منظور تحقق این مهم و با در نظر گرفتن زمان بازگشایی مدارس، مِستر بلیط در ازای پیوستن هر نفر به این کمپین، مبلغ ۲ هزار تومان را با هدف کمک هزینه تحصیل و خرید لوازم تحریر برای کودکان کم‌بضاعت و محروم به پروژه «یاری مهر» مهربانه تقدیم می‌کند».

نکته‌ی قابل توجه بعدی در مورد کمپین بی‌بلیط مِستر بلیط به حمایت و همکاری نت برگ در این کمپین مربوط می‌شود. در راستای تحقق اهداف این کمپین، نت برگ اعلام کرد که برای استفاده از پیشنهاد‌های نت برگ، دیگر نیازی به ارائه‌ی پرینت نیست و افراد صرفاً با استفاده از QR Code  یا ایمیل می‌توانند از پیشنهادات نت برگ استفاده کنند.

او در پایان مشارکت همگانی در راستای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را خواستار شد و گفت: « حیات زمین به حیات درختان وابسته‌ است. به همین دلیل، همه‌ی افراد وظیفه‌ دارند تا به اندازه‌ی توان خود در راستای حفظ جنگل‌ها گام بردارند. من و تمامی همکارانم در مِستر بلیط امیدواریم تا با راه‌اندازی کمپین بی‌بلیط گام مؤثری در این مسیر برداشته باشیم.»

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =