۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳
 شهردار کرج استعفا داد/ متن استعفا

اصغر نصیری شهردار کرج استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  اصغر نصیری شهردار کرج در جلسه امروز شورای شهر کرج استعفا داد.

 

متن استعفا به شرح زیر است

با سلام و احترام

با تبريك عيد مبعث پيامبر محبت و راستي، حمد و سپاس بیکران خداوند بزرگ را که در عصر جاهلیت بهترین بنده اش را برگزید تا مکارم انسانی و اخلاقی را برای تاریخ بشریت به ارمغان آورد.

دوستان عزیز، در هفت ماه قبل مسئوليتي را بر دوشم گذاشتيد تا به عنوان يك خدمتگزار به مردمي كه اميد بسته و بر اين باور بودند که كرج ميزبان سرريز مشكلات پايتخت شده و خواهان هويتي تازه و مستقل براي شهر بودند به ميدان بيايم. تلاش داشتم با ظرفيت و استعداد موجود مديريت شهري و با مشاركت شهروندان مشكلات شهر را كم كنم، اما در اين مسير موانعي خارج از اراده من و همكارانم رخ داد كه ادامه كار را با آرماني كه در سر داشتم دست نايافتني خواهد کرد. با اين همه و در طي همين مدت اندک تلاش شد از کارها عقب نمانيم تا جايي که 80 درصد طرحهاي عمراني نيمه تمام به بهره برداري رسيد و مابقي در آستانه تکميل شدن است. آمده بودم تا نهال اميد را كه با راي تك تك شهروندان كاشته و در شهر كرج جان گرفته بود، آبياري، تنومند و ريشه دار كنم، آمده بودم تا طلسم و قفل مترو و تامين اعتبار براي راه اندازي آن را بگشايم. آمده بودم تا فضاي شهري را از اغتشاشات نا متعارف و چشم آزار پاک و ساماندهي کنم. آمده بودم تا با حضور مستمر در جمع مردم در مساجد و محلات و با جلب مشارکت و ارتقاء حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و محل سکونت خود شکاف میان مردم و مدیریت شهری را اصلاح کنم. اینک بر این باورم که تاييد نهادهاي نظارتي استان و رضايت شهروندان در چند ماه گذشته نشان از درستی اقدامات انجام شده است.

در اوضاع و احوال اختلاف ميان شهرداري و شورا، مهم حفظ جایگاه قانونی شورا به ویژه زنده نگه داشتن امیدی است که مردم در انتخابات سال گذشته به آن دل بستند. به همین دلیل دو راه بيشتر پيش رو ندارم، نخست اينكه به هر قيمتي بمانم و شهروندان در ميان دعواهاي بي حاصل و اختلاف نظرها فراموش شوند كه ره آورد آن معطل ماندن خدمات به مردم فهیم و قدرشناس اين شهر و خدشه دار شدن اعتماد مردم به شورای پنجم خواهد بود، دیگر اينكه توفیق خدمت به چنين مردمي را رها و ميدان را براي فرد ديگري - كه خارج از اختلاف نظرها بتواند کارهاي بر زمين مانده را به سرانجام رساند - واگذارم. اما با اين همه در اين مدت به شهر و شهروندان وابسته شده ام و شاهد لبخند رضايت بر چهره كارگر زحمتکشی هستم كه مي تواند قبل از مديران حقوق بگيرد، پيش از شهروندان با نشاط و دلگرمي بيدار شود و براي آنها در سرماي منهای 13 درجه مسير رفت و آمد بگشايد و برف از شاخه درختان بتكاند، ساعت دو بامداد راه بر من ببندد که بمانيد و حمايت خود را از ما برنداريد، اشک شوق بر گونه پیرمردی در مسجد محله اسلام آباد ببينم که با حداقل انتظار حداکثر امید را به تحول در مدیریت شهری می دهد. بي شك با اختلاف هاي موجود استمرار نشاط چنين نيرويي هميشگي نخواهد بود و به شهر، شهروندان و اعتماد مردم آسيب خواهد خورد. اتفاقي كه به صلاح شورا و شهرداري نيست. تاريخ گواه است هر جا بوده ام حميت و تعصب و محدودیت زمانی نگذاشته است از زير بار مسئوليت شانه خالي کنم به همين دليل تصميم به ترك خدمت برايم سخت و ملال آور، اما سخت تر از آن پاشيدن بذر ياس بر چمن زار شهري است كه استعداد، توانمندي و خلاقيت دارد، اما با ادامه اختلاف ها هيچكدام از اين قابليت ها به فرجام شايسته نمي رسد، پس به ناچار و به رغم میل باطنی راه دوم را برگزیده ام.

ترديد ندارم اگر مشكلات پيش رو نبود و همدلي و همفكري لازم ميان شورا و شهرداري برقرار بود مي توانستيم با لوايحي كه به شوراي شهر مي آوریم، درآمدهاي پايدار شهري را چندين برابر و از رهگذر آن خدمات بيشتري به شهر بدهيم، اما ادامه اختلاف ها مسير چنين لوايح و سرانجام آنها را محدود و حتي مسدود مي كند.

نتيجه اينكه استعفاي خود را از مسئولیت مدیریت شهری به محضر شوراي اسلامی شهر اعلام مي كنم و اميدوارم اعضاي محترم شورا با پذيرش استعفا بستر خدمات مناسب و شايسته تر را براي شهر كرج فراهم آورند. از تك تك اعضاي محترم شورا تشكر و چنانچه کدورتی ناخواسته ایجاد شده است حلاليت مي طلبم. در اینجا لازم می دانم از مسئولان محترم و بزرگان استان به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم، نمایندگان محترم شهر کرج در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی که همواره راهنما و حامی بنده حقیر بوده اند، تشکر و قدردانی کنم و از اینکه با ملاحظه شرایط موجود، به ناچار ادامه خدمت برایم میسر نیست پوزش بطلبم. در پایان با تشکر و قدردانی از همکاران محترم در شهرداری کرج که به رغم سختی کار در فضای ملتهب، لحظه ای در خدمتگزاری صادقانه به شهروندان دریغ نکرده اند و نیز از مردم قدرشناس كرج مي خواهم چنانچه قصوري داشتم مرا عفو كنند. خداوند همه ما را به سوي راستي، انصاف، عدالت و نجابت رهنمون كند.

 


"خوشا چون سروها اِستادني سبز

خوشا چون برگ ها افتادني سبز

خوشا چون گل به فصلي سرخ مردن

خوشا در فصل دیگر زادني سبز"

 


بيست و ششم فروردين 1397

 

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا EU ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    9 17
    مثل اینکه در مورد برف سال گذشته اطلاعات غلط به آقای شهردار دادند یا ایشون اصلا کرج نبودند. چون ما که بودیم "هیچ" اقدامی از جانب شهرداری ندیدیم. بسه دیگه اینقدر مظلوم نمایی نکنید و قیافه حق به جانب نگیرید. عملکرد یک مدیر اون هم یک مدیر اجرایی مثل شهردار رو اقدامات عملی اش نشون میدن نه حرف زدن و شعار دادن.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    23 2
    متاسفانه تند روهايي كه در انتخابات شكست سختي خوردند از هر ترفندي جهت نا اميد كردن اميد مردم استفاده مي كنند تا با عدم مشاركت مردم در دوره هاي بعد به قدرت بازگردند. چرا كه حضور آنها با مشاركت كم مردم در انتخابات ميسر مي شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    45 2
    این بیماری جدید چیه که شهردارها رو مبتلا می کنه؟
    • قاسم A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      7 7
      شرکت در انتخابات مجلسسسسسسسسسسسسس
  • بابا پنجعلی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    6 19
    چقدر حرف زدی. پاشو برو دیگه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    18 2
    سلام امیدوارم شهردار کرج تجدید نظری کنه چون ما در این چند وقت تحولات خوبی رو در شهرداری شاهد بودیم و ایشون انسان شریفی هستند.
  • mim A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    9 7
    کشته مرده این ابیات با ربط و بی ربطی هستم که مسئولینمون زیر نامه های استعفاشون مینویسن :
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    22 3
    واقعاً شهردار خوبی بود برای کرج.تمام دست فروش ها رو از سطح شهر جمع کرد و تجمیعشون کرد یه جای مشخص. چهره شهر واقعا خوب شده.حیف
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    1 0
    پدیده استعفا در همه جای دنیا وجود داره برخی مسئولین ایران هم جدیدا به جای اینکه به هر قیمتی بمونن استعفا می دهند این پدیده رو باید به فال نیک گرفت.