وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح 200 سالن سینما طی دو سال در کشور، گفت: در سال گذشته ۱۰۰ سینما افتتاح شد که ۱۰ مورد آن درآذربایجان شرقی بود، در سال جاری نیز با کمک هنردوستان امیدواریم ۱۰۰ سینما افتتاح شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سید عباس صالحی در جریان سفرش به تبریز در جمع اهالی فرهنگ و هنر استان با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: در سال ۹۵، حدود ۱۸هزار بیمه شده داشتیم که در سال گذشته این میزان به ۲۹ هزار نفر رسید.

وی افزود: در حوزه بیمه تکمیلی نیز هشت هزار نفر در سال ۹۰ بیمه تکمیلی داشتند و با قاطعیت اعلام می‌کنیم همه هنرمندان استان که واجد شرایط بیمه تامین اجتماعی باشند را بیمه‎ی تکمیلی می‌کنیم، در حوزه تسهیلات برای وام هنرمندان نیز تلاش‎ کرده‎ایم که امسال سه برابر سال ۹۶ باشد.

صالحی اظهار کرد: طرح تکریم هنرمندان تا سقف ۸۰۰ هزار تومان و چهار برابر افزایش داده می‌شود و طرح مستمری هم به ۲۵۰ هزار تومان ارتقا می‌یابد.

سید عباس صالحی با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: در سال ۹۵، حدود ۱۸هزار بیمه شده داشتیم که در سال گذشته این میزان به ۲۹ هزار نفر رسید، در حوزه بیمه تکمیلی نیز هشت هزار نفر در سال ۹۰ بیمه تکمیلی داشتند و با قاطعیت اعلام می‌کنیم همه هنرمندان استان که واجد شرایط بیمه تامین اجتماعی باشند را بیمه‎ی تکمیلی می‌کنیم، در حوزه تسهیلات برای وام هنرمندان نیز تلاش‎ کرده‎ایم که امسال سه برابر سال ۹۶ باشد.

وی با تاکید بر رویکردهای فرهنگی و هنری دولت عنوان کرد: یکی از رویکردهای جدی این است که فضاها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را تقویت کرده و مناسبات جدی بین اقتصاد، فرهنگ و هنر ایجاد کنیم، همچنین زیرساخت‌های مکانی ما نیز نیازمند توسعه است.

وی با اشاره به رویکردی که در توسعه سالن‌های سینمایی اتفاق افتاد، بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ سینما افتتاح شد که ۱۰ مورد آن درآذربایجان شرقی بود، در سال جاری نیز با کمک هنردوستان امیدواریم ۱۰۰ سینما افتتاح شود، این فضاسازی در تولید، فروش و عرضه فضای خوبی را برای سینمای کشور فراهم کرده است، در فروردین ماه امسال، میزان فروش حدود ۳۰ میلیارد تومان بوده است که افزایش ۵۰ درصدی را نسبت به زمان گذشته نشان می‎دهد.

وی ادامه داد: آمار بیننده‌‌ها در فروردین سال ۹۵، سه میلیون و ۳۰۷ هزار نفر بود که در سال جاری به چهار و میلیون ۶۸۴ هزار نفر رسیده است که این نیز بر ضرورت نگاه جدی به توسعه فرهنگ، فضا و مکان اشاره دارد.

صالحی در ادامه خیابان‌های فرهنگ و هنر را یکی از راه‎های ارائه‌ی خدمات فرهنگی عنوان کرد و افزود: ما این اقدام را از یزد شروع کردیم، اگر مکان‌های ثابتی برای عرضه فرهنگ و هنر باشد، امکان برگزاری فستیوال‌های خیابانی نیز فراهم می‎شود، استفاده حداکثری از سالن‌های در اختیار وزارت ارشاد نیز این فرصت را فراهم می‎کند تا فضاها را چندمنظوره کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ایران وامدار آذربایجان بوده و استقلال ایران مدیون آذربایجان است، آذربایجان دژ استقلال ایران در طول تاریخ بوده و ایران زمین در برهه‌های مختلف استقلال خود را مدیون پایداری ملت آذربایجان بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: ما آشنایی‌مان با فضای جدید، توسعه، دنیای مدرن و آشنایی با طعم دنیای جدید را مدیون آذربایجان هستیم، دیانت ما مدیون آذربایجان بوده و تشیع و محبت اهل بیت از این طریق گسترش یافته است، هنر و فرهنگ ایرانی ما مدیون تک تک ستارگانی که از این سرزمین درخشیده‌اند، رابطه متقابل ایران با آذربایجان، رابطه تن و جان و رابطه سر و پیکر و جدایی ناپذیر است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به تبریز گفت: سفر رییس جمهور به تبریز فرصتی فراهم کرد که به این استان سفر کنم، این سفر فرصت جدیدی برای مناسبات مختلف توسعه استان فراهم می‌کند و در حوزه فرهنگ و هنر، من موظف شدم به نمایندگی از دولت در برخی شهرها حضور پیدا کرده و پای درد و دل هنرمندان بنشینم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگ و ادب و زبان ترکی نمی‌خواهد کارهای مشابه ارشاد را بکند، کار این بنیاد استانداردسازی زبان و ادبیات است که باید به شکل جدی انجام گیرد و دوم بحث آذربایجان شناسی است که در بودجه ۹۷ هم حمایت خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =