فقط پول ذخیره می کنید یا می خواهید در اقتصاد استان هم نقش داشته باشید؟

«خبرجنوب» نوشت: استاندار فارس از بانک های استان خواست به بدبینی مردم به مسئولان دامن نزنند و با پرداخت تسهیلات طبق آیین نامه ها و قوانین به کمک توسعه استان بیایند.

اسماعيل تبادار در شوراي هماهنگي بانك هاي فارس گفت: بانك ها مهم ترين ركني هستند كه مي توانند توسعه فارس را سرعت بدهند و اشتغال ايجاد كنند اما متاسفانه آن گونه كه بايد در اين زمينه عمل نكرده اند.وي با اشاره به فعاليت بانك هاي خصوصي در سطح استان فارس گفت: بارها قرار بوده بانك هاي خصوصي به استانداري و شوراي هماهنگي بانك ها گزارش عملكرد بدهند اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاده است. در آيين نامه هاي بانكي هيچ فرقي بين بانك ها نيست و همگي بايد طبق قوانين بانك مركزي فعاليت كنند.وي تاكيد كرد: بانك هاي خصوصي بايد مثل ساير بانك ها گزارش عملكرد بدهند و بگويند چه نقشي در توسعه استان دارند؟ آيا فقط آمده اند كه منابع و سرمايه هاي مردم را ذخيره كنند و يا رسالت و هم و غم توسعه فارس به عنوان بنگاه اقتصادي هم دارند؟
استاندار فارس با طرح اين سوال كه مگر در فعاليت هاي بانك هاي خصوصي خلافي وجود دارد كه آمار ارايه نمي دهند؟ افزود: بانك هاي خصوصي ملزم به ارايه آمار علمكردشان به استانداري هستند و اگر بانكي از ارايه گزارش خودداري كرد و يا در گزارش هايي مشخص شد كه نقشي در توسعه استان ندارد اسامي آن ها را اعلام مي كنيم و تصميم گيري در خصوص نحوه تعامل مردم با اين بانك ها را به خود مردم واگذار مي كنيم.
تبادار با تشكر از بانك هايي كه به وظايف خود در قبال فارس عمل كرده اند، گفت: در خصوص طرح اشتغال فراگير و اشتغال روستايي انتظار داريم بانك ها فعالانه تر عمل كنند. مگر مي شود ریيس جمهور تا تير ماه را زمان جذب اين تسهيلات اعلام كنند اما بانك ها به گونه ديگري عمل كنند.
استاندار فارس گفت: اگر مصوبه اي در بانك ها وجود دارد كه اجازه پرداخت تسهيلات طرح هاي مذكور را نمي دهد اعلام كنید تا از طريق استانداري پيگيري نماييم و از طريق مقامات كشوري مصوبه را اصلاح كنيم اما اگر هر بانك بخواهد برداشت خودش را از آيين نامه ها و مصوبه ها داشته باشد تا تسهيلات پرداخت نگردد مشخص است كه كار پيش نخواهد رفت.
وي با تاكيد بر اين كه خروجي جلسات استانداري بايد زمينه ساز رونق، اشتغال و كارآفريني باشد افزود: بانك ها پايه رونق استان هستند و همين بانك ها مي توانند در هر تبصره كلمه اي را پيدا كنند كه براساس آن تسهيلات پرداخت بشود يا نشود.
استاندار فارس با بيان اين كه بانك ها بايد به صاحبان طرح ها اعلام كنند چرا طرحشان براي پرداخت تسهيلات پذيرفته نشده است ادامه داد: مردم همين حالا به اندازه كافي به ما بدبين هستند و تصور آن كه سليقه اي طرح آن ها در بانك ها رد شده، آن ها را بدبين ترمي كند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =