مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره مکتابخوانی رضوی دارای برکات معنوی است گفت: مبلغان نقش بسزایی را در معرفی جشنواره دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،حجت الاسلام علی شکری در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با محوریت برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن بیان اینکه باید به جشنواره کتابخوانی رضوی نگاه ویژه داشته باشیم بیان داشت: این جشنواره دارای برکات معنوی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد:جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج سیره ائمه اطهار (ع) می شود .
شکری با اشاره به این مطلب که حتما باید برای تهیه کتاب‌ها از مخاطبان نیاز سنجی شود اظهار داشت:انتخاب کتاب‌های مفید با توجه به شرایط سنی بسیار مهم است.
وی با تاکید براینکه در دین مبین اسلام به علم و علم آموزی توجه ویژه شده است بیان داشت: علم موجب می شود دانایی افراد می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نقش آموزش و پرورش را در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم دانست و افزود: باید دانش آموزان را به سمت فعالی‌های پژوهشی سوق داد.
وی تصریح کرد: اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر استان برای شرکت در این جشنواره، آمادگی لازم را دارند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هدف از این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(ع) و گرامی‌داشت دهه کرامت، عنوان و بیان داشت: دبیرخانه جشنواره تعداد هفت عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) را به عنوان منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی کرده است.
نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به این مطلب که سال گذشته مردم استان سمنان استقبال بی نظیری از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشتند گفت: امیدواریم امسال این جشنواره با شکوه تر از سالهای گذشته برگزارشود.
وی با تاکید براینکه باید همه دغدغه مباحث فرهنگی را داشته باشند افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب شور و نشاط در جامعه خواهد شد.
در خاتمه حجت الاسلام شکری از کتابخانه مرکزی استان سمنان بازدید کردید.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =