گیل نگاه نوشت: جعفرزاده با تاکید بر اینکه نقدها باید منصفانه باشد و اخلاقا، شرعا و قانونا به نماینده دولت کمک کنیم می گوید: به دور از انصاف است که چوب لای چرخ دولت بگذاریم. رهبری هم در جلسه اخیر خود تاکید داشتند که همه باید به دولت کمک کنند. چون کمک به استاندار کمک به ملت است. باید بدانیم مردم دیگر حوصله تنش و دعوا ندارند.

نزدیک به یکسال از حضور مصطفی سالاری در استان گیلان می گذرد و حالا در آستانه اولین سالگرد حضور او آنچه که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است انتصابات استاندار جوان است که با انتقاد چند نماینده مخالف دولت مواجه شده است.

غلامعلی جعفرزاده منتخب اول مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به بررسی عملکرد استاندار، انتصاباتش و اظهار نظر منتقدین پرداخته است.

سالاری سریع بر مسائل استان احاطه پیدا کرد
جعفرزاده با بیان اینکه در ابتدای کار به دنبال استاندار بومی برای استان گیلان بودیم می گوید: اما به هر حال با توجه به سیاست های دولت جناب سالاری برای گیلان انتخاب شد. بعد از انتخاب ایشان مخالفت با او به ضرر استان بود بنابراین ما تلاش کردیم که به او کمک کنیم و از آن طرف هم سالاری سریع بر مسائل استان احاطه پیدا کرد و عاقلانه شروع به کار کرد.

استفاده از جوانان یک مطالبه مردمی بود
او سپس به بحث انتصابات گسترده بخشداران و مدیران جوان از سوی سالاری اشاره کرد و گفت:استفاده از جوانان یک مطالبه مردمی بود که سالاری آن را اجرایی کرد. فکر نمی کنم کسی مدعی شود که تمام انتصاباتش درست بود اما برآیند تصمیمات استاندار مثبت و خوب است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه استان گیلان را در این زمینه استفاده از جوانان و زنان عقب مانده بود تصریح کرد: عملکرد سالاری را در به کارگیری جوانان و بانوان موفق می دانم که نمونه اش رتبه اول گیلان در احراز پست های مدیریتی توسط بانوان در سطح کشور است.

جعفرزاده

بعضی اظهارنظرها مغرضانه و شخصی است
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به برخی از انتقاد های انجام گرفته در مورد انتصابات انجام گرفته می گوید: برخی از اظهار نظرها مغرضانه و شخصی است و نباید به کل نمایندگان استان تعمیم داده شود. ممکن است که یک نماینده چهار درخواست از استاندار داشته باشد اگر به هر دلیلی آن خواسته ها انجام نشد نباید از دایره اخلاق و انصاف خارج شویم. باید به استاندار حق بدهیم که حامیان دولت را منصوب کند.

مردم دیگر حوصله تنش و دعوا ندارند
جعفرزاده با تاکید بر اینکه نقدها باید منصفانه باشد و اخلاقا، شرعا و قانونا به نماینده دولت کمک کنیم می گوید: به دور از انصاف است که چوب لای چرخ دولت بگذاریم. رهبری هم در جلسه اخیر خود تاکید داشتند که همه باید به دولت کمک کنند. چون کمک به استاندار کمک به ملت است. باید بدانیم  مردم دیگر حوصله تنش و دعوا ندارند.

سالاری تنها استانداری است که از همان ابتدای حضورش در استانداری برنامه کاری داشت
این نماینده مجلس به نکته دیگری هم اشاره می کند : من با چند استاندار کار کردم اما سالاری تنها استانداری که در همان ابتدای کار و حضورش در استانداری برنامه کاری داشت .

جوانترین استاندار کشور از مشورت استقبال می کند
جعفرزاده در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد چرایی واکنش و حساسیت نمایندگان در مورد انتصابات توضیح می دهد: نمایندگان حق دخالت در انتصابات را ندارند. اما با توجه به نقش نظارتی خودشان می توانند در این مورداظهار نظر کنند. استاندار فعلی گیلان که جوانترین استاندار کشور است نیز ثابت کرده از مشورت استقبال می کند.

نماینده رشت اما اگر پیشنهاد و مشورت نماینده ای مورد قبول استاندار واقع نشد حق ندارد که مخالفت کند چون باید به استاندار بحق بدهیم افراد و تیم مدیریتی اش را خودش انتخاب کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه می دهد: همه فرایندهای  انتخاب، انتصاب، نظارت و پیگیری را قانون مشخص کرده است و انتظارات خارج از این چارچوب منطقی نیست.

جعفرزاده در مورد اظهار نظر نماینده آستارا  در مورد اینکه استاندار نمایندگان را کار چاق کن نامیده بود هم گفت: ایشان خودشان باید درمورد صحبت خودشان توضیح بدهند و تاکید می کنم سخنان ایشان الزاما دیدگاه نمایندگان استان نیست اما من چنین چیزی را از استاندار نشنیدم زیرا او را انسان فهیمی می دانم که از چنین ادبیاتی استفاده نمی کند.پ

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =