بانوی چهارمحال وبختیاری رتبه برتر فرآوری گیاهان دارویی کشور را کسب کرد

ایرنا نوشت : مدیر تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه برتر تولید و بسته بندی فرآورده های گیاهان دارو کشوری از سوی ' آرزوهاشمی فر' بانوی کارآفرین نمونه این استان خبر داد.

جان محمد اله یاری  اظهارکرد: در نخستین همایش پویش ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی این بانو فارسانی با ارائه دستاوردهای تعاونی خود به عنوان تنها تعاونی تولیدی و فرآوری داروهای گیاهی کشور معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه 9 تعاونی فراگیر منابع طبیعی و گیاهان دارویی با یک اتحادیه در این استان فعال است، افزود: در نیمه دوم امسال به هر کدام از تعاونی های یادشده افزون بر 100 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا شد.
اله یاری به توجه دولت دوازدهم به امر تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در تعاونی ها اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان باغی و زراعی کم آب و دیمی منابع طبیعی و تغییر الگوی کشت با توجه به در نظر گرفتن پدیده خشکسالی و استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار تعاون روستایی قرار دارد.
مدیر تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری، تعداد اعضای تعاونی های روستایی استان را 90 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در 192 تعاونی عضو هستند.
گفتنی است ، از جمعیت 900 هزار نفری چهارمحال و بختیاری 40 درصد در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.
در چهارمحال و بختیاری دو هزار و 60 گونه گیاه دارویی رویش دارد که از این تعداد 960 گونه انحصاری این استان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =