باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی توهین‌های توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا به اشخاص و مقامات سیاسی مختلف در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخت. رئیس جمهور آمریکا مدت‌هاست که از حساب توئیتری خود برای بدنام کردن و تحقیر مخالفان سیاسی خود استفاده می‌کند. با گذشت 18 ماه از دوران ریاست جمهوری او کاملا روشن است که او از این رسانه اجتماعی برای هدف قرار دادن مخالفان، وفاداران سابقش و رسانه‌ها استفاده می‌کند.

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ،تازه‌ترین نمونه حملات توئیتری ترامپ به این هفته و «سگ» خطاب کردن اوماروسا مانیگو نیومن، دستیار سابق او مربوط می‌شود. ترامپ از زمان روی کار آمدن در ژانویه سال 2017 مستقیما نزدیک به 100 نفر را در صفحه توئیتر خود مورد حمله و توهین قرار داده است. البته این رقم دربرگیرنده توهین‌های او به اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا و دیگر نهادهای داخل و خارج دولت نمی‌شود.

اعداد در این باره چیزهای بیشتری به ما می‌گویند. از حدود 75 مردی که ترامپ در توئیت خود با اسم آنها را مورد انتقاد قرار داده 62 نفر سفیدپوست بودند. البته این آمار شامل سه بسکتبالیست آمریکایی و نزدیک به 200 بازیکن لیگ فوتبال این کشور که تقریبا همگی سیاه‌پوست هستند و اعتراضاتی را نسبت به نابرابری نژادی و خشونت پلیس علیه سیاهان صورت دادند و به همین علت از سوی ترامپ مورد حمله قرار گرفتند، نمی‌شود.

انتقادات ترامپ در صفحه توئیتر به زنان مسن و رنگین‌پوست جالب توجه است

ترامپ بارها در توئیترمعترضان خود را مورد حمله قرار داده و آنها را متهم می‌کند. از 22 زنی که در توئیتر رئیس جمهور آمریکا مورد انتقاد قرار گرفتند 16 نفر سفیدپوست و 12 نفر از آنها بالای 50 سال داشتند. با این حال براساس بررسی‌ها انتقادات او در صفحه توئیتر به زنان مسن و رنگین‌پوست جالب توجه است. به عنوان مثال ترامپ از زمان رسیدن به ریاست جمهوری خود تنها از نیومن، دستیار سابق کاخ سفید به عنوان سگ یاد کرد ( البته ترامپ از آریانا هافینگتن، سردبیر نشریه هافینگتن پست چند ماه پیش از آغاز تبلیغات ریاست جمهوری سال 2016 به عنوان سگی یاد کرد که اظهارات اشتباهی علیه او ایراد می‌کند).

در ژوئن سال 2017 ترامپ درپیامی توئیتری به تحقیر و انتقاد از هوش و ظاهر میکا برژینسکی، از مجریان وقت برنامه «مورنینگ جوی»شبکه ام اس ان بی سی پرداخت. ترامپ همچنین از رابرت دونیرو، بازیگر سرشناس هالیوود با عنوان فردی با بهره هوشی پایین یاد کرد و چند هفته بعد مکسین وارتز،نماینده سیاهپوست ایالت کالیفرنیا را نیزبا عنوان مشابه مورد حمله قرار داد. در هفته‌های اخیر هم دو سیاه پوست دیگر لوبورن جیمز، بازیکن ان بی ای و دون لمون، از شبکه سی ان ان را مورد حمله قرار داد.

ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود در صفحه توئیتر دست کم دو تن از مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است: کنت فریزیر، مدیر عامل سیاهپوست شرکت بزرگ داروسازی «مرک اند کو» و باب ایگر، مدیرعامل شرکت «والت دیزنی» و عضو هئیت مدیره شرکت اپل.

با این حال هیچکس به اندازه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات سال 2016، در توئیتر ترامپ مورد حمله قرار نگرفته است. ترامپ از زمان روی کار آمدن 60 بار از عبارت «هیلاری خبیث» استفاده کرده است. همچنین عبارت «اخبار جعلی» 252 بار و «تعقیب توهمات» 113 بار در توئیت‌های ترامپ مشاهده شده است. رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات به طور مستقیم یا غیرمستقیم حدود 30 بار در توئیت ترامپ مورد حمله قرار گرفته است.

از حملات توئیتری ترامپ به اشخاص مونث اینگونه برمی‌آید که ترامپ تا حدی ظاهر آنها را در توئیت خود خطاب قرار می‌دهد. نمونه آن درباره لیزا پیج، وکیل سابق اف بی آی مشاهده شد که ترامپ او را «لیزای دوست داشتنی» خطاب کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =