سلسله نشست های «فاطمه (س) و جامعه امروز» با هدف بررسی آموزه های زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه امروز از یکشنبه ۲۹ بهمن تا سه شنبه ۱ اسفند برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، این نشست ها به همت خانه اندیشمندان علوم انسانی، انجمن اندیشه و قلم و بنیاد اندیشه و احسان توحید در ایام شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت 19:30 تا ۲۱:۳۰ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات الهی، نبش ورشو برپاست.

در این نشست‌ها به ترتیب استاد مرتضی باقری، دکتر مجید معارف، حجج اسلام مهدی مهریزی، محمد پروازی، سید جواد ورعی و دکتر طوبی کرمانی سخنرانی می کنند.

این مراسم در پی استقبال از مجموعه برنامه های «عاشورا و امروز ما» که در ماه محرم امسال برپا شد برنامه ریزی گردیده و در نظر است در کنار مرثیه سرایی در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) درس های زندگی ایشان برای جامعه امروز بررسی و تبیین شود. حضور همه علاقه‌مندان در این نشست‌ها آزاد است.

در پیش درآمد این برنامه آمده است:

۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه دوم قرن بیست و یکم، نقش و جایگاه فردی و اجتماعی زن و نگاه اسلام به این موضوع همچنان مسئله روز جامعه است؛ اینکه در جامعه اسلامی چه حقوقی به زنان اختصاص یافته و چه وظایف و تکالیفی در خانواده و جامعه بر دوش آنها نهاده شده و چه اختیارات و آزادی هایی به آنان داده شده است. در این میان شخصیت فاطمه زهرا (س) همواره به عنوان جدی ترین الگو برای زندگی فردی و اجتماعی زن مسلمان معرفی شده، اما هنوز آن گونه که باید چهره تابناک این شخصیت منحصربه فرد به خوبی شناخته و شناسانده نشده است و در ایام شهادت ایشان نیز بیش از آنکه به سیره آن بانو پرداخته شود، صرفا به عزاداری و مرثیه سرایی اکتفا می شود.

سلسله نشست های آموزه های زندگی حضرت فاطمه(س) برای جامعه امروز، فرصتی است برای تاملی بیشتر در شناخت سیره آن حضرت و الگوبرداری از شخصیت بی نظیر ایشان برای مردان و زنان جامعه امروز.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =