۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

تسنیم نوشت: یک رسانه غربی با اعلام جزئیات جدیدی درباره پرونده خاشقجی منتقد مشهور از چگونگی ورود مستقیم ملک سلمان به این پرونده پرده برداشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خاندان حاکم سعودی اعلام کرد ملک سلمان شروع به دخالت در حل بحران ناشی از کشته شدن خاشقجی کرده، ملک سلمان ضرورت دخالت خود در بحران ناشی از قتل خاشقجی را احساس کرده است .

بر اساس این گزارش، پادشاه سعودی بازنگری در اختیارات واگذار کرده به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را آغاز کرده است.

ملک سلمان به قضیه قاشقجی ورود پیدا کرد

رویترز افزود ملک سلمان از حقیقت بحران خاشقجی اطلاعی نداشت، زیرا دستیاران ولیعهد سعودی تمایل داشتند تا پادشاه جزئیات این پرونده را صرفا از طریق رسانه‌های سعودی(که سانسور می‌کنند) دنبال کند.

بر اساس این گزارش،‌دخالت پادشاه بیانگر افزایش نگرانی اعضای هیئت بیعت درباره میزان شایستگی بن سلمان برای حکومت است

رویترز به نقل از این منابع افزود محمد بن سلمان مجبور شد برای جلوگیری از تبدیل مسئله خاشقجی به یک بحران جهانی، پادشاه را در جریان قرار دهد.

از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش داد دادستان کل ترکیه به شهادت کارکنان ترکیه‌ای کنسولگری سعودی در استانبول گوش فرا داده است

راننده محمد العتیبی کنسول سعودی در استانبول از جمله کسانی است که در پرونده خاشقجی نزد دادستان کل ترکیه شهادت می‌دهد.

الجزیره همچنین اعلام کرد عملیات مثله کردن جسد خاشقجی توسط صلاح الطبیقی پزشک قانونی سعودی و به مدت 15 دقیقه انجام شد.

جمال خاشقجی دوم اکتبر(10 مهر) برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. هر چند مقامات سعودی ادعا کرده بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما وجود شواهد و مدارک مستدل و غیر قابل انکار و اظهارات مقامات ترکیه،‌تاکیدی بر این حقیقت است که ماموران سعودی، خاشقجی را به طرز وحشیانه‌ای در کنسولگری به قتل رسانده‌اند، با محرز شدن دست داشتن رژیم سعودی در ترور خاشقجی، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم به صراحت گفته است خاشقجی در کنسولگری سعودی به قتل رسیده، با این حال ترامپ برای نجات بن سلمان از طریق داستان سرایی و ادعای اینکه عناصر خودسر سعودی در این ترور دست داشته‌اند، به میدان آمده است تا وی را از این جنایت تبرئه کند، که البته به نظر می‌رسد این کار را با کسب منافع مالی قابل توجه به پیش می‌برد، هر چند برخی منابع از احتمال برکناری محمد بن سلمان و جایگزینی برادرش خالد بن سلمان به عنوان ولیعهد سخن گفته‌اند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =