حسن طلایی: مطالبات مردم مورد توجه مسئولان باشد/ مردم خواستار نا امنی نیستند

نائب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم، با بیان این که مطالبات مردم باید مورد توجه مسئولان باشد، گفت: مردم خواستار نا امنی نیستند.

حسن طلایی عضو شورای اسلامی شهر قم در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به حوادث روزهای اخیر کشور، اظهار داشت: راهکار اعتراض در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده و از این رو وزارت کشور می تواند با اندیشیدن تدابیری، به اجرایی شدن هرچه بیشتر رفتارهای قانونمند در کشور کمک کند.
او با اشاره به وقایع هفته اخیر کشور و ایجاد ناآرامی در برخی شهرهای ایران و اظهار تأسف از وقوع این حوادث، گفت: در ابتدا شاهد مطالبه بحق عده ای در خصوص وضعیت معیشت و بیکاری موجود در کشور بودیم که متأسفانه برخی دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب از این وقایع سوءاستفاده کرده و باعث این حوادث شدند.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم، تأکید کرد: واقعا تفرقه و ایجاد نا امنی و نا آرامی در کشور، خواسته هیچ یک از مردم عزیزمان نیست، بلکه اگر حرفی هم هست، انتقاد به برخی سیاست ها و شرایط است.
او گفت: حال که به لطف خدا و بصیرت و هوشیاری مردم ایران، این حوادث تلخ یک هفته اخیر کشور به پایان رسید، مسئولان کشور و همین طور مسئولان استانی و شهری و حتی روستایی، وظیفه دارند که ضمن بررسی مجدد مسائل و مشکلات مربوطه، پاسخ گوی مطالبات مردم باشند تا رفته رفته شاهد همبستگی ملی بیشتری در ایران اسلامی عزیز باشیم.
*حامیان داعش به دنبال نا امنی در ایران بودند
طلایی در ادامه با اشاره به وظیفه مردم در شرایط کنونی کشور نیز گفت: مردم عزیزمان نیز باید نسبت به تبلیغ و تحریک دشمنان کشور و اسلام و انقلاب، حساس و هوشیار باشند و نگذارند که خدای ناکرده نسل جوان و نوجوان کشورمان تحت تأثیر این تبلیغات و تحریکات مسموم قرار گیرند؛ ما باید بدانیم که دشمنان فعلی کشورمان و در رأس آن ها آمریکای جنایت کار، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که در حوادث اخیر تمام قد از ایجاد ناآرامی در کشور حمایت کردند، در طول تاریخ همواره خواستار ایجاد نا امنی و بی ثباتی در کشور ایران بودند و در سال های اخیر هم با حمایت از گروهک تروریستی تکفیری داعش، به نا امنی در کشورهای مختلف دنیا و به ویژه خاورمیانه دامن زدند.
*تشکر از نیروی انتظامی
او با تشکر از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنترل حوادث روزهای اخیر کشور، گفت: نیروی انتظامی به بهترین شکل ممکن با این حوادث برخورد کرد و ضمن قاطع بودن در انجام وظایف، تا حد امکان سیاست مدارا را در پیش گرفت.
*اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات اقتصادی کشور
نائب رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم در ادامه با بیان این که باید مطالبات بحق مردم از جمله وضعیت معیشت و رفع معضل بیکاری مورد توجه مسئولان محترم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال هاست که به بحث اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و قطعا اگر به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری شود، بسیاری از این معضلات اقتصادی و معیشتی کشور، حل خواهد شد.
*نهضت پاسخ گویی به مردم تقویت شود
او در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از راه افتادن طرح نهضت پاسخ گویی به مردم در نمازهای جمعه استان قم و حضور اعضای شورای اسلامی شهر در اولین نشست برگزار شده در این رابطه، گفت: اجرای چنین طرح هایی باعث خشنودی و رضایت مندی هرچه بیشتر مردم عزیزمان خواهد شد و از این رو مسئولین محترم نیز باید نسبت به تقویت و پررنگ تر کردن چنین طرح هایی اهتمام و توجه خاص داشته باشند و با حضور در بین مردم و شنیدن درخواست ها، مطالبات و انتقادات شان به صورت مستقیم، پاسخ گوی آنان باشند.
*مردم قم در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه هستند
طلایی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز قیام تاریخی مردم قم در 19دی سال56، یادآور شد: حمایت مردم شهر قم، از انقلاب اسلامی ملت ایران، در تاریخ این کشور جاودانه است و انصافا این مردم نیز همواره بر پیروی از آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری توجه دارند.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =