تکنولوژی انتخاب شده پتروشیمی دنا بویراحمد سازگارترین تکنولوژی دنیا با محیط زیست است

فاینانسور ایتالیایی مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد گفت: کاری نداریم که در سطح بین المللی چه اتفاقی می افتد ما تا آخر با توجه به قراردادهای عقد شده با پتروشیمی دنابویراحمد کنار سرمایه گذار ایرانی این پتروشیمی می مانیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، فاینانسور خارجی مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد و نماینده شرکت UOPانگلستان به همراه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، شرکت مشاور پتروشیمی بویراحمد، امام جمعه مارگون، فرماندار بویراحمد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل آب منطقه ای استان و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی از سایت پتروشیمی دنابویراحمد بازدید کردند.

فاینانسور ایتالیایی پتروشیمی دنابویراحمد در این بازدید گفت: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد، پروژه ای است که از گاز طبیعی متانول تولید می کند و سپس این متانول تبدیل به محصولات پلی اتیلن و pp می شود.

فاینانسور ایتالیایی پروژه با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که ما داریم، این منطقه ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: اینجا نزدیک به خطوط لوله نفت و گاز است و منابع آب نیز به آن نزدیک است و در مجموع شرایط لازم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد مجتمع های پتروشیمی با توجه به پتانسیل های این استان وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از همکاری مسئولین محلی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا، تصریح کرد: مسئولین محلی تاکنون همکاری خوبی در رفع موانع پیش روی این پروژه داشته اند و امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد تا پروژه به بهره برداری برسد.

این فاینانسور بیان کرد: میزان سرمایه گذاری این پروژه دو میلیارد دلار است که قرارداد نهایی با سرمایه گذار عقد شده است و ما وقتی وارد پروژه ای شدیم تا انتهای کار می مانیم و از سرمایه گذار حمایت می کنیم.

فاینانسور مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد با اشاره به اینکه این پتروشیمی با توجه به استفاده از گاز طبیعی و آخرین تکنولوژی روز دنیا هیچگونه آلودگی ندارد و با محیط زیست سازگار است، گفت: واحد متانول و MTO براساس تکنولوژی انگلستان، واحدهای زیردستی HD و PP، نیز تکنولوژی ژاپنی دارند که آخرین تکنولوژی روز در زمینه پتروشیمی ها با حداقل آلاینده های محیط زیستی هستند.

وی افزود: مشعل های مجتمع هیچگونه آلایندگی ای بیرون نخواهند داد و هیچ اثری روی محیط زیست ندارند.

وی با بیان اینکه میزان آب پتروشیمی نیز از 15 میلیون مترمکعب در سال با استفاده از نوع جدیدی از تکنولوژی به 5 میلیون مترمکعب کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این پتروشیمی یکی از سازگارترین پتروشیمی های دنیا با محیط زیست است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =