وقت مناسبی برای خرید خودرو در بازار هیجان زده امروز نیست و اگر مردم تا زمانی که به خودرو نیاز ندارند، از ورود به این بازار خودداری کنند، قیمت ها امکان افزایش را در بازار از دست می دهد.

 

 به گزارش خبرآنلاین، این نظری است که بسیاری از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال ، مبنی بر اینکه برای پیشگیری از رشد نامتعارف قیمت خودرو چه پیشنهادی دارید؟ اعلام کرده اند.

قیمت خودرو این روزها افزایش قابل توجهی را تجربه کرده ،با این حال خودرو تنها کالایی نیست که اخیرا رشد قیمتش نقل محافل شده است.

بسیاری معتدند دلار، سکه، مسکن و حالا خودرو با هجوم سنگین سرمایه های سرگردان روبرو شده اند . با این حال  مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده کاهش قیمت ها را می دهند.

رضا ، از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به سئوال خبرآنلاین از مخاطبان گفته است: وجود دلالانی که متاسفانه با شرکتهای خودرو سازی زدوبند دارند، عدم شفافیت در امر تولید خودرو ،عدم قاطعیت وزارت صنایع ودر آخر منفعل بودن نمایندگان محترم مجلس  عامل گرانی بی حساب و کتاب خودروست. همچنین کاربر دیگری توضیح داده: " بالا رفتن قيمت مسكن و خودرو ناشي از دلال بازي و احتكار خودرو است نه اتفاقات اقتصادي ."

کاربر دیگری باند بازی و زد و بند دلالان با خودروسازان را عامل این وضعیت می داند. این در حالی است که برخی رشد قیمت ها در بازار دلار، سکه، مسکن و ... را مورد اشاره قرار داده و معتقدند در چنین شرایطی رشد قیمت خودرو دور از انتظار نیست.

 در حالی که بسیاری از کاربران بر ضرورت افزایش دوباره نرخ سود بانکی تاکید کرده اند، پیشنهاداتی نیز در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور طرح شده است. با این حال خط پررنگ در نظر مخاطبان نخریدن خودرو یا عدم ورود به این بازار برای کسب سود بود . بسیاری از مخاطبان معتقدند که اگر خریداران استقبالی از قیمت های جدید نکنند، خودروسازان چاره ای جز بازنگری در قیمت و کیفیت خودرو ندارند.

عدم تناسب قیمت با کیفیت از انتقادات مهمی بود که کاربران مطرح کرده اند . یکی از کاربران به نام رضا، در این خصوص نوشته است: "دوست گرامی قیمت خودرو در ایران از همه کشورهای دنیا بالاتره وکمترین کیفیت رو هم دارن بدلیل رانت های موجود تعرفه های واردات خودرو هم حذف نمی شه تا خودروی خارجی 30هزار دلاری به قیمت 500 میلیون تومن در کشور به فروش برسه. "

و اما نخریدن

بسیاری از کامنت ها بر عدم ورود به بازار خودرو دلالت داشت . برخی پیشنهاد کمپین عدم خرید خودرو را ارائه کرده اند در حالی که تقاضا به حدی بالاست که بسیاری از خریداران برای کسب سود یا ممانعت از ضرر در صدد یافتن راه هایی برای خرید مستقیم از کارخانه های خودروسازی هستند .

 با این حال آرش ، از کاربران خبرآنلاین در این خصوص می گوید:" فرهنگ نخریدن نه تنها ماشین بلکه هر کالا یا جنسی که بیش از حد ارزشش بالا رفته باید بین مردم جا بیفته خیلی خوب هم جواب میده ولی افسوس که ملت یکبار هم امتحان نکردن که ببینن چقدر جواب داده است. "

کاربر دیگری نیز گفته است: "نخریدن. اما مردم با خریدن خودرو می خوان قدرت خرید خود را حفظ کنند اما نمی دانند که با این هیجان زدگی ها در طولانی مدت قدرت خرید خود را کم می کنند. اگر هر چیز گران شد و مردم نخریدند اونوقت این پولهای سرگردان نمی افتند دنبال کار دلالی بلکه می روند دنبال کار مولد. "

223223

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برجام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    7 1
    شرایط فروش ایران خودرو واسه عید فطرو دیدین ؟ وقتتونو تلف نکنید دیدن نداره پول مفتو بدی ایران خودرو سال دیگه تحویل بگیری تازه الان هم قیمتشو نمیگن اونموقع میگن دزذی تو روز روشن یعنی این .