دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پس از بازگشت از ملاقات با رهبر کره شمالی اعلام نمود "تهدید هسته‌ای کره شمالی از بین رفته است".

ولی نخبگان سیاسی آمریکا در کف زدن به افتخار رهبر خود عجله نکرده و برعکس باثمر بودن راهبرد مذاکره ترامپ را زیر سئوال بردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایگور دونایفسکی (Igor Dunayevski) طی تحلیلی در روزنامه روسيسکايا گازتا  دربارۀ نشست سنگاپور نوشت:

 مفسران قول ترامپ برای عدم برگزاری رزمایش‌های با کره جنوبی را به عنوان دادن امتیاز جدی به پیونگ یانگ ارزیابی می‌کنند.

ترامپ ضمناً از کره جنوبی به خاطر دست و دلباز نبودن در بخش نظامی انتقاد کرده و قول داد در آینده نظامیان آمریکایی را به خانه برگرداند.

این سخنان نه تنها سئول بلکه نظامیان آمریکایی را هم حیران کرد که از قرار کسی نظر آنها را نپرسیده بود. نماینده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی اعلام نمود از لغو رزمایش‌های مشترک مطلع نیست. اما معاون ترامپ توضیح داد که منظور رئیس‌جمهور عدم برگزاری رزمایش‌های کلان بود و رزمایش‌های معمولی ادامه داده مي‌شود.

گئورگی تولورایا (Georgy Toloraya) پروفسور دانشگاه دولتی روابط بین‌المللی مسکو می‌گوید ترامپ و کیم در سنگاپور در بخش نمایشی خوب کار کردند ولی اجلاس نتایج مشخص چندانی نداشت.

ایالات متحده در مجموع از موضع خود در مورد مسئله اتمی کره شمالی بطور محسوس عقب نشسته است. کره شمالی توانست به امضای سندی نایل شود که در آن تاریخ مشخصی در کار نبوده و تعهدی برای پیونگ یانگ تعیین نشده است. اما در مقابل ایالات متحده متعهد شد امنیت کره شمالی را ضمانت کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    1 0
    خیلی مهم نیست. مگر چند درصد رای دهندگان نخبه هستند مهم مردم عادی هستند که مثل همه دنیا تحت تاثیر موج رسانه ای هستند