فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به جوانان، گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای به روی کار آمدن خود یکی از مهمترین مسیرهای مدیریتی خود را بر جوانگرایی مبتنی ساخته که انتصاب جوان ترین وزیر در کابینه دولت دوازدهم مصداق بارزی بر توجه جدی دولت به حوزه جوانان است.

به گزارش خبرآنلاین؛ حسین رحمانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سلطانیه با بیان اینکه دولت دوازدهم با تقلیل میانگین سنی مدیران رده های مختلف، خواستار به میدان کشیدن جوانان در عرصه های مدیریتی است، افزود: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رویکرد دولت تدبیر و امید شاهد حضور جوانان به عنوان مدیران ارشد در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم.


فرماندار سلطانیه با اشاره به ایجاد مجمع مشاورین جوان استاندار زنجان بعنوان یکی از ابتکارات بدیع و ستودنی مقام عالی استان در حوزه جوانان که شامل روسای کمیته های ده گانه تخصصی و مشاورین جوان فرمانداران می باشد اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت های چشمگیر جوانان در کارگروه‌ها، کمیسیون ها، شوراها و کمیته های تخصصی استان که تاثیر قابل ملاحظه ای در روند تصمیم سازی ها دارد، توانسته است بر یکی از گفتمان های دولت تدبیر و امید در استان زنجان جامه عمل بپوشاند.
رئیس جلسه با اشاره به عملکرد درخشان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم بعنوان عضو جوان کابینه دولت گفت: تجربه نشان داده که جوانان می توانند با نشاط و پویایی متمایزی در عرصه های مدیریتی ظهور نموده و دیدگاه همگان را نسبت به ظرفیت خود معطوف سازند.


وی در ادامه از متولیان حوزه ورزش و جوانان استان و شهرستان خواست تا نسبت به ایجاد خانه جوان در شهرستان سلطانیه توجه ویژه ای داشته و در این باره از تمامی دستگاههای حاضر در جلسه خواست تا همکاری لازم را در ایجاد و بقای این خانه که می تواند محل مناسبی برای فعالیت جوانان شهرستان باشد، نشان دهند.


نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه تصریح کرد: بایستی با دخیل نمودن جوانان در عرصه های مختلف برنامه ریزی و مدیریتی، آنان را از ابتدای ورود جدی به اجتماع با دغدغه ها، سختی ها، راهکارها و سایر جوانب مدیریتی آشنا کرده و بدین طریق بتوان مدیران آتیه کشور را به نیکی تربیت کرد.


رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سلطانیه اذعان کرد: چنانچه ساماندهی امور جوانان بموقع انجام نیابد باید در انتظار بروز هرگونه آسیب جبران ناپذیر و مخاطرات اجتماعی در آتیه نه چندان بود چراکه با وجود بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز نظیر اعتیاد، طلاق، خشونت و ... نمی توان از اهمیت وجودی و ضرورت رسیدگی به امور جوانان اعم از ازدواج، اشتغال، مسکن و ... غفلت نمود.


نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه تاکید نمود: بایستی به جوانان ارزش قائل شویم و با انجام برنامه ریزی های صحیح بتوانیم آنان را به یک مسیر ایستا و درست هدایت کنیم، چراکه جوانان و نوجوانان امروز هدایتگران اصلی کشور در سالهای پیش رو خواهند بود.


وی خاطر نشان کرد: نحوه عملکرد مدیران و مسئولان می تواند بر روی دیدگاه عامه مردم و بویژه جوانان تاثیر بسزایی داشته باشد، بنابراین بایستی با احساس مسئولیت بیش از پیش و درنظر گرفتن این موضوع که عملکرد مسئولان همواره از سوی مردم مورد ارزیابی قرار می گیرند، نسبت به عرصه های مدیریتی گام نهاد.


رحمانی با تاکید بر اینکه جوانان را باید با به عرصه کشیدن در حوزه های مختلف برنامه ریزی و مدیریتی، از گوشه نشینی و انزوا برهانیم و از ظرفیت آنان همواره در بخش های متعود بهره ببریم، افزود: بالا رفتن سن ازدواج و پایین آمدن دوران ازدواج تا طلاق، زنگ خطری برای مسئولان است و این هشدار بایستی مدیران و مسئولان را بیشتر به سمت و سوی ساماندهی امور جوانان و نجات جامعه از بسیاری از مسائل مبتلابه نیل دهد.


فرماندار سلطانیه همچنین از بانکهای عامل شهرستان و استان خواست تا روند اعطای تسهیلات در بخش های گوناگون را بیش از گذشته تسهیل بخشیده و در صورت وجود موانع غیر قابل حلی در سطح شهرستان، موضوع را جهت پیگیری به فرمانداری منعکس نمایند.


رئیس جلسه یکی از فرصت های طلایی برای اشتغالزایی در دوران خدمتگزاری دولت تدبیر و امید را اعطای تسهیلاتی تحت عنوان اتشغال پایدار روستایی، عشایری و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت برشمرد و خواست با اطلاع رسانی های مناسب از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی، جوانان شهرستان بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =