عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده تبریز در مجلس از عزم مجلس برای حمایت از اقشار در معرض آسیب چون زنان بی سرپرست، کودکان خشونت دیده، معلولان و سالمندان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، زهرا ساعی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل فراکسیون زنان در مجلس قبل افزود: سال قبل نیز فراکسیون خانواده با توجه به مطالبات و مراجعات انجام شده و برای رسیدگی بیشتر به مشکلات خانواده تشکیل شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خبر داد: امسال برای اولین بار هم فراکسیون جوانان که متشکل از متولدین ۷۵ و کمتر بوده و با رویکرد جوانگرایی و ترویج آن باحدود ۴۰ نفر عضو تشکیل شده است.

ساعی در بیان علت اینکه در دستگاه های ما جوانگرایی صورت نمی گیرد، ابراز کرد: به دلایل مختلف از جمله عدم اعتماد به نسل جوان بعضی از مدیران اجرایی و نسل های اول انقلاب با وجود بازنشستگی تغییر نمی یابند که از این طریق اجازه برای فعالیت مدیران جوان تر داده شود و از آنان و تجربیاتشان نیز به عنوان مشاور بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: در صورت عملی شدن و برکنار شدن مدیران بازنشسته و پیشکسوت، میانگین سنین مدیران کاهش می یابد و با این کار عرصه و نگاهی نو به امور کلان کشور ایجاد می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی حوادث نسبت به کودکان خاطرنشان کرد: لایحه ای برای تامین امنیت کودکان و نوجوانان مطرح شده بود که با پیگیری های لازم در صحن علنی مجلس با رای بالا تصویب شد که انجام اقدامات لازم برای اجرایی این طرح نیز توسط شورای نگهبان تایید شده است.

ساعی در تشریح بیشتر این طرح گفت: به دلیل وجود خلاءهای قانونی ارگان های مربوط نمی توانستند به مسائلی مانند تهدید کودکان ورود کنند که در این طرح وظایف ارگان ها مربوطه مشخص شده همچنین تشدید مجازات و طرح هایی در خصوص تهدید های موجود بر علیه کودکان در فضاهای مجازی تعیین شده است.

زهرا ساعی

به گفته وی، در خصوص بحث کودک همسری نیز بررسی های لازم انجام شده و از طریق بازدید های محلی وجود این مشکل بیشتر در نواحی حاشیه شهرها مطرح است که در جهت رفع و جلوگیری از این آزار برعلیه کودکان ارائه طرح افزایش سن قانونی برای ازدواج به مجلس در حال انجام است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اشاره کرد:لایحه حمایت از معلولان در اسفند ماه سال قبل تایید شد و بخش های حمایتی آن تقویت شده است همچنین هماهنگی های لازم برای همکاری سازمان هایی ازجمله سازمان بهداشت و درمان و اشتغال معلولین و افزایش درصد های موجود در این لایحه قید شده است.

ساعی با اشاره بر اتفاق تلخ اسید پاشی که گریبان یکی از بانوان تبریزی را گرفته بود، گفت: معصومه جلیل چور قربانی تبریزی اسید پاشی که با وجود طی شدن دوره های درمانش در تهران و تبریز احتمال کمی برای بازگشت بینایی اش وجود داشت با جراحی های متعدد انجام شده خوشبختانه بینایی کامل یکی از چشم ها و بینایی نسبی چشم دیگرش را به دست آورده است اما اتخاذ تصمیمات و اقداماتی برای جلوگیری یا کاهش این چنین اتفاقات تلخ ضرورت دارد.

وی افزود: به این جهت طرح تشدید مجازات اسید پاشی پیشنهاد شده است همچنین پیگیری برای عملی شدن مجازات قصاص وجود دارد البته با توجه به هزینه های بالای درمانی خانواده قربانیان با مشکلات متعددی روبه رو می شوند که از طرق مختلف ازجمله تعریف بودجه برای این اتفاق باید به دنبال رفع این مشکلات باشیم.

این نماینده مجلس در تشریح طرح هی مورد نظر برای جلوگیری و کاهش معضل اسید پاشی گفت: تشدید مجازات متناسب با جرم انجام شده برای بازدارندگی و عبرت سایرین مجازات هایی از جمله قصاص باید انجام شود همچنین فروش اسید با محدودیت هایی روبه رو باشد و کنترل خرید فروش آن الزامی است.

زهرا ساعی همچنین مشارکت خیران را درجهت ایجاد بخش های خصوصی برای حمایت از قربانیان اسید پاشی بسیار موثر دانسته و گفت: افرادی که در کارهای خیر و نیکوکاری پیش قدم هستند برای رفع مشکلات این قشر اقدام کنند و از این طریق اولین و پیش قدم بودن شهر تبریز را اثبات کنند.

وی با تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: پیگیر بحث مطالبات و نیازهای خبرنگاران از جمله بحث بیمه و برخی از مشکلات این قشر هستیم و سرو سامان دادن به این مسائل از جمله خواسته های من است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =