خاطره‌بازی در «هزار و یک شب» با آهنگ‌های فردین خلعتبری

ارکستر مجلسی رسا به رهبری بهنام ابوالقاسم کنسرت «هزار و یک شب» را در قالب اجرایی از ساخته‌های جدید فردین خلعتبری به صحنه می‌برد. در این اجرا برای نخستین بار اشعاری از آخرین آثار مرحوم افشین یداللهی به صحنه خواند رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اجراهای ارکستر مجلسی رسا به رهبری بهنام ابوالقاسم در روزهای اول و دوم شهریور ساعت 21 در تالار رودکی تهران به صحنه خواهد رفت. آثاری از آخرین ساخته‌های خلعتبری برای سینما که عنوان «هزار و یک شب» را روی خود دارد اجرا خواهد شد.

قطعاتی از آثاری چون «پروانه‌ای در باد»، «نیمکت»، «آسمان من»، «شکلات»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «دندون طلا» و...در این کنسرت اجرا می‌شوند.

کنسرت «هزار و یک شب» اولین همکاری فردین خلعتبری، بهنام ابوالقاسم و ارکستر رسا است و اولین باری است که پوریا اخواص و پدرام فریوسفی در این ترکیب روی صحنه می‌روند.

ارکستر مجلسی رسا نیز به عنوان اجراکننده آثار متشکل از 25 نوازنده با سرپرستی مظفر نبیلی است که فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1389 به شکل کوارتت زهی آغاز کرده تا به حال برنامه‌های موفقی در تالار رودکی تهران، کلیسای آلمانی‌های مقیم ایران و دیگر سالن‌های معتبر ایران اجرا کرده است.

فردین خلعتبری

بهنام ابوالقاسم، آهنگساز و پیانیست برجسته ایرانی هم در این اجرا به عنوان رهبر مهمان حضور دارد. او که به تازگی در کنسرت طرحی نو در اندازیم به عنوان رهبر و پیانیست حضور داشت، در این اجرا نوازندگی را هم عهده دار خواهد بود.

اجرای آثار باکلام را پوریا اخواص به عهده دارد که پیش از این با ارکستر ملی موسیقی ایران همکاری داشته است و در سالهای اخیر با گروه های مختلف موسیقی سنتی به اجرا پرداخته و در اجرای اثر «غمنومه فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده هم حضوری فعال داشته است.

در این کنسرت که در دو بخش به صحنه خواهد رفت، پدرام فریوسفی، نوازنده برجسته ویولن نوازندگی سولو را عهده‌دار خواهد بود که در «هزار و یک شب» شخصیتی ویژه برای ساز او در نظر گرفته شده است. ضمنا در این اجرا برای اولین بار اشعاری از آخرین آثار مرحوم افشین یداللهی به صحنه خواهد رفت که همگی آنها توسط دوست و همکار دیرین او فردین خلعتبری آهنگسازی شده اند.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =