۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
اهدا ۷ شی تاریخی در جیرفت به میراث فرهنگی

مهر نوشت: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اهدای هفت قطعه شی تاریخی در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت به این سازمان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، سرهنگ نورعلی چوگانی افزود: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی و فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی هفت قطعه شی تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت به میراث فرهنگی اهدا و تحویل داده شد.

شی عتیقه جیرفت

وی این اشای تاریخی اهدایی را شامل چهار عدد ظرف سفالی، 2 عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این یگان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم مانع از خروج آثار تاریخی و اشای عتیقه از استان و حتی کشور به خارج شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است تصریح کرد: افزایش کشفیات قاچاق اشیای عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانی این خطه نیست.

سرهنگ چوگانی تاکید کرد: کارکنان این یگان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت 24 ساعته تمامی محوطه های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند.

وی گفت: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیای عتیقه جرم محسوب شده و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می شود.

اماکن و محوطه های باستانی و تاریخی متعدد و با ارزشی در استان کرمان وجود دارد که حفاری های باستان شناسی در دست انجام است.
شهرستان تاریخی جیرفت در 240کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =