۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰

ایسنا نوشت: ژاپن قصد دارد با ارائه راهبردهایی برای بهینه‌سازی مصرف هیدروژن، به اقتصاد پایدار دست پیدا کند.

هیدروژن، یک منبع انرژی متراکم است که می‌توان آن را برای مدت‌های طولانی ذخیره کرد و به مسافت‌های طولانی انتقال داد؛ در نتیجه، هیدروژن می‌تواند انتخاب مناسبی برای پیل‌های سوختی و خودروهای پیل سوختی باشد.

از مزایای دیگر هیدروژن این است که می‌توان آن را با منابع انرژی تجدیدپذیر تولید کرد و هنگامی که به عنوان سوخت استفاده شود، تنها محصول جانبی آن، آب داغ خواهد بود و این چرخه، به طور کامل، خالی از دی‌اکسید کربن است.

در حال حاضر، سالانه بیش از ۶۰۰ میلیارد متر مکعب هیدروژن در جهان به مصرف می‌رسد اما تنها پنج درصد از آن، حاصل از شیوه برق‌کافت است.

"وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن" (METI)، در حال ارتقاء مصرف هیدروژن است. این سازمان در بیانیه‌ای گفت: هدف از راهبرد پایه‌ای هیدروژن، صنعتی شدن فناوری "انرژی به گاز" (P۲G) برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر اضافی است.

فناوری انرژی به گاز، انرژی الکتریکی را به سوخت گاز تبدیل می‌کند. استفاده از هیدروژن در این فناوری، نه تنها به عملکرد متعادل کننده شبکه نیاز دارد، بلکه باید در آن، از عملکرد بهینه سیستم هم استفاده شود.

شرکت‌های بسیاری، به حمایت از این پژوهش پرداخته‌اند تا استفاده از انرژی تجدیدپذیر را در شبکه‌های الکتریکی بهبود بخشند. هدف از این پژوهش، برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا و همچنین، درک یک سیستم کنترل جدید است که موجب بهینه‌سازی تولید هیدروژن می‌شود.

سازمان پژوهش انرژی در فوکوشیما قصد دارد در سال ۲۰۲۰، یک سیستم تولید انرژی مبتنی بر هیدروژن را راه‌اندازی کند. هدف این سازمان، تولید و ذخیره هیدروژن تا ۹۰۰ تن در سال است و قصد دارد برای هماهنگی عملکرد کلی سیستم انرژی هیدروژن، از یک سیستم کنترل جدید استفاده کند. این سیستم، در صورت موفقیت می‌تواند هیدروژن را به شکل متراکم به نواحی گوناگون ژاپن برساند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =