اقتصاد بر خط نوشت:بعد از گذشت شش ماه از استعفای اصغر نصیری، شهردار کرج، همچنان چالش انتخاب یک گزینه مناسب که بتواند شهر کرج را از بحران مدیریتی نجات دهد، ادامه دارد و این داستان طولانی و فرسایشی همچنان قربانی می‌گیرد. از سریزدی تا احمدی نژاد و شفقی فرماندار فعلی کرج.

این نوع سردرگمی شوراییان را می‌توان تعبیر وارونه رویایی دانست که در ابتدای انتخابات شورای شهر کرج در اذهان عمومی بوجود آمد و اکنون پس از گذشت یک سال و اندی، این امر برایشان مسجل شده که نمی‌توان در بسترهای مدیریت سنتی و قومی قبیله ای، زیر بنای یک مدیریت مدرن را پایه ریزی کرد و بدون توجه به خواسته دیگر جریان های سیاسی و در نظر گرفتن نقش های کهنه و ریشه دار آنها، دست به تغییرات بنیادین زد.

اما در پس تمامی این جریانات، اکنون لوکیشن های مهمی جز ساختمان شورای شهر کرج، میزبان جلسات اعضا بوده و همه نگاه ها به دود سفید دودکش این جلسات دوخته شده است.

شورای شهر کرج

در جلسه امروز شوراییان در باغ محمد شهر اتفاقات جالبی رخ داد.
از انصراف شهبازی فرماندار سابق و اصلاح طلب کهنه کار کرجی تا پیشنهاد احد رسولی مبنی بر طرح گزینه های جدید تر.

اما در این بین و با اعلام رسانه های محلی،. همچنان اقبال بر همان 5 گزینه ای است که طی چند روز گذشته نقل محافل و موضوع مباحثات صاحب‌نظران مدیریت شهری و تحلیل گران سیاسی بوده است.

قطعا با کمی تامل در طرح نام هایی چون کمالی زاده، مدیر بومی شهرداری، نوذرپور، شهردار منطقه 22 شهرداری تهران، عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در دوره قالیباف و پرگو، معاون شهرسازی دوره ترکاشوند می‌توان درک کرد تا چه اندازه سلایق مختلف در جریان است و کمتر نشانه ای از اجماع و رسیدن به یک نام، به چشم می‌خورد.

با این حال اصغر کمالی زاده و عبداللهی اصولگرا نسبت به دیگر قبای خود از شانس بیشتری برخوردارند و با اعلام برنامه های هر چهار نفر در جلسه غیر علنی شورای شهر، به نظر می رسد که اتفاقات بسیاری در راه است.

طبق گفته عباس زارع، رئیس شورای شهر کرج، انتخاب شهردار، در صورتی که گزینه جدیدتری از سوی اعضا معرفی نشود و وزارت کشور چراغ سبز خود را نسبت به طرح این چهار اسم به شورا نشان دهد، بالاخره و پس از ماه ها کشمکش ،قراراست شهر کرج در روز شنبه شهردار خود را بشناسد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =