در حالی که همه منتظر بودند فیلم جدید دواین جانسون گیشه را تسخیر کند، قسمت جدید انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»‌ با حضور صداپیشگان مشهور پرفروش‌ترین اثر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم انیمیشنی «هتل ترانسیلوانیا ۳» روی پرده سینِما رفت و در روزهای نخست اکران به راحتی صدرنشین گیشه شد. این در حالی است که فیلم «آسمان‌خراش» با بازی دواین جانسون ستاره اکشن این روزهای سینِما همزمان روی پرده رفت اما در رقابت با «هتل ترانسیلوانیا ۳» حرفی برای گفتن نداشت.

یک انیمیشن خنده‌دار درباره یکی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های سینمایی

مجموعه انمیشن‌های «هتل ترانسیلوانیا» روایتی بامزه از خانواده دراکولا و جمعی دیگر از شخصیت‌های وحشتناک سینمایی است. در سالیان گذشته دو قسمت از این مجموعه انیمیشن روی پرده سینِما رفته است و پس از موفقیت آن‌ها حال نوبت به قسمت سوم رسیده است.

«هتل ترانسیلوانیا ۳» در سه روز نخستی که روی پرده رفت در آمریکای شمالی به فروش ۴۴ میلیون دلاری دست یافت و در گیشه بین‌المللی به فروش ۴۶ میلیون دلاری رسید.

فروش خوب این انیمیشن نشانی از قدرت فیلم‌های مناسب برای خانواده‌ها در گیشه است. ساخت این انیمیشن با بودجه ۸۰ میلیون دلاری به سرانجام رسیده است و در آن داستان سفر تفریحی خانواده کنت دراکولا با صداپیشگی آدام سندلر به تصویر کشیده می‌شود. از صداپیشگان مشهور این انیمیشن می‌توان به کوین هارت، سلنا گومز، کوین جیمز، اندی سمبرگ، استیو بوشمی و مل بروکس اشاره کرد.

وقتی دواین جانسون جذابیت همیشه را ندارد

پیش از اکران «آسمانخراش» یک جمله برای تبلیغ آن بسیار استفاده می‌شد:‌ «جان سختی که به ملاقات آسمانخراش جهنمی می‌رود» همین جمله که نام دو فیلم مشهور در آن به چشم می‌خورد در کنار حضور ستاره‌ای مثل دواین جانسون کافی بود تا فروش فیلم را تضمین شده دانست اما چرخ روزگار این بار به کام دواین جانسون نچرخید.

فیلم جدید جانسون که با فروش ۲۵ میلیون دلاری در گیشه آمریکای شمالی سومین فیلم پرفروش هفته بود، در گیشه بین‌المللی عمل‌کرد بهتری داشت و با ۴۰ میلیون دلار فروش راه اکران را آغاز کرد.

جانسون در «آسمانخراش» نقش مامور سابق اف‌بی‌آی را بازی می‌کند که اکنون مامور تأمین امنیت آسمانخراشی در چین شده است. او باید دوباره دست به کار شود چرا که همسر و فرزندانش در بلندترین ساختمان جهان در دل آتش گیر افتاده‌اند. راسون مارشال تربر که فیلم «اطلاعات مرکزی» را با بازی جانسون ساخته بود، نویسنده و کارگردان «آسمانخراش» است.

این فیلم هنوز در چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان اکران نشده است از ۲۰ جولای در سینماهای این کشور روی پرده خواهد رفت.

دیزنی همچنان حرفی برای گفتن دارد

دومین فیلم پرفروش هفته «مرد مورچه‌ای و زنبور»‌ از کمپانی دیزنی بود که در دومین هفته اکران به فروش ۲۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این فیلم ابرقهرمانی نسبت به هفته نخست اکران ۶۰ درصد افت فروش داشت که برای یک فیلم از دنیای ابرقهرمانی مارول زیاد است.

قسمت دوم «مرد مورچه‌ای»‌ کماکان نسبت به قسمت اول فروش بهتری دارد و پس از دو هفته به فروش ۱۳۲ میلیون دلاری رسیده است. با احتساب فروش بین‌المللی «مرد مورچه‌ای و زنبور»‌ پس از دو هفته در سطح جهانی به فروش ۲۸۳ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

اثر دیگر دیزنی در جمع پرفروش‌ها انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» است که هفته گذشته ۱۶ میلیون دلار فروخت.

فیلم‌هایی که در اکران محدود موفق بودند

در میان فیلم‌های با اکران محدود فیلم «متاسفم که مزاحم میشم» به کارگردانی بوتس رایلی بهترین عمل‌کرد را داشت. این فیلم کمدی درباره یک تاجر سیاه‌پوست که سعی دارد به شبیه سفیدپوستان رفتار کند با فروش ۴ میلیون دلار هفتمین فیلم پرفروش هفته بود.

مستند تحسین‌شده «سه بیگانه همسان»‌ نیز علیرغم اکران محدود فروش خوبی داشت و بیش از یک میلیون دلار کسب کرد و از مستند «ویتنی» درباره زندگی خواننده مشهور، پیشی گرفت.

در این میان فیلم جدید گاس ون سنت با عنوان «نگران نباش، پیاده زیاد دور نمیشه» در چهار سینِما روی پرده رفت و به میانگین فروش ۲۰ هزار دلاری در هر سالن دست پیدا کرد. در این فیلم واکین فینکس نقش کاریکاتوریستی به نام جان کالاهان را بازی می‌کند که پس از معلول شدن در ۲۱ سالگی استعدادش را کشف می‌کند.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

هتل ترانسیلوانیا ۳

Hotel Transylvania 3

۴۴.۱

۴۵.۳

۸۰

مرد مورچه‌ای و زنبور

Ant-Man and the Wasp

۲۸.۸

۱۳۲.۸

۱۶۲

آسمانخراش

Skyscraper

۲۵.۵

۲۵.۵

۱۲۵

شگفت‌انگیزان ۲

Incredibles 2

۱۶.۲

۵۳۵.۸

-

دنیای ژوراسیک

Jurassic World: Fallen Kingdom

۱۵.۵

۳۶۳.۳

۱۷۰

نخستین پاکسازی

The First Purge

۹.۱

۴۹.۵

۱۳

ببخشید که مزاحم میشم

Sorry to Bother You

۴.۳

۵.۳

-

سیکاریو: روز سرباز

Sicario: Day Of The Soldado

۳.۹

۴۳.۲

۳۵

عمو درو

Uncle Drew

۳.۲

۳۶.۷

-

۸ یار اوشن

Ocean's 8

۲.۹

۱۳۲.۳

۷۰


منبع:‌ هالیوودریپورتر / ۱۵ جولای؛ ترجمه: فرزاد مظفری

241241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =