عملیات تجسس برای یافتن هواپیمای تهران- یاسوج یا محل سقوط احتمالی آن در سومین روز همچنان ادامه دارد. صبح امروز و پس از گشت جت های جنگنده بر فراز منطقه برای جستجوی هوایی، بالگردها اعزام شدند.

ایسنا هم در این باره نوشت: عملیات تجسس امدادگران به صورت زمینی و هوایی با حضور تیم‌های تخصصی در چند منطقه ادامه دارد. کوهنوردان امروز به ارتفاع 4000 متری ارتفاعات دنا صعود می‌کنند.

معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در سمیرم حضور دارد، با اعلام آغاز عملیات تجسس گفت: روز سوم عملیات است و تجسس امدادگران به محض مساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات دنا با حضور 80 تیم عملیاتی تجسس برای یافتن لاشه هواپیما آغاز شده است.

وی گفت: چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست بیاریم.

اورژانس کشور نیز در منطقه سمیرم در دو قسمت تجسس را ادامه می دهد، اولی پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوههای دنا و دومی خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم.

محمدی؛ مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی از اعزام دو تیم تخصصی جست‌وجو و نجاتِ کوهستان از هلال‌احمر استان مرکزی به منطقه دنا خبر داد و گفت: دو تیم تخصصی متشکل از ۱۱ نفر با تجهیزات کامل به منطقه حادثه اعزام خواهند شد تا در خصوص جست‌وجوی بقایای هواپیما با دیگر گروه‌های امدادی همکاری کنند.

شرایط جستجو فراهم است

مهر نوشت: جستجو در روز سوم برای یافتن هواپیمای یاسوج آغاز شده است و دنا نیز پس از دو روز از حادثه هوای بهتری را برای جستجو تجربه می کند.

هواپیمای یاسوج روز یکشنبه ۵۰ دقیقه پس از تیک آف از رادارها محو شد تا سرنوشت ۶۶ مسفر این پرواز همچنان در هاله ای از ابهام باقی بماند.

مردم یاسوج روزهای سختی را پشت سر می گذارند و شوک این حادثه شهر رار در اندوهی عظیم فرو برده است.

این روزها چشمها همچنان بر دنا خیره می ماند تا شاید خبری از عزیزان این پرواز بیاید.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبراحمد از عکسبرداری هواپیماهای شکاری ارتش از محل احتمالی سقوط هواپیما خبر می دهد.

وفایی مقدم می افزاید: تکاوران تیپ ۶۵ نوهد نیز به منطقه اعزام شده اند و به مناطق سخت گذر صعود می کنند.

وی همچنین از پرواز بالگردها و پهبادها بر فراز دنا خبر می دهد و می گوید: دو فروند بالگرد از سمت سی سخت به پادنا و بالگردهای دیگر نیز از سمت پادنا به سی سخت در حال جستجو هستند.

وفایی مقدم با بیان اینکه مردم روستاها و محلی های آشنا به منطقه نیز در حال حرکت و صعود هستند، می گوید: ۲۰ گروه امدادی زمینی نیز از سمت سی سخت و گردنه بیژن به قله بیژن صعود می کنند.

وی می افزاید: تیمهای کوهنوردی، یخ نوردی و کوه گردی نیز به سمت قله ها در حرکت هستند.

جستجوها در مناطق مختلفی در دنا انجام شده و هنوز اثری از این هواپیما در این جستجوها یافت نشده است.

امروز محدوده جستجو افزایش یافته و ۲۰گروه از دو مسیر به قله ها نزدیک می شوند و قرارگاه عملیاتی دیگری نیز در شهر سی سخت تشکیل شده است.

لحظات اینجا در پای دنا به سختی می گذرد و مردم بی قرار و چشم انتظار شبها را به صبح رسانده اند شاید خبری بیاید، نشانه ای یافت شود تا بغض این روزهایشان سبک تر شود.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =