بزرگ‌ترین دستاورد تیم ملی فوتبال از نظر کی‌روش چیست؟

کارلوس کی‌روش از رویایش برای بازی بعدی گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بالاخره و بعد از چند باری که برنامه 2018 سعی کرده بود با کارلوس کی‌روش ارتباط مستقیم بگیرد، ساعتی بعد از نیمه شب این اتفاق رخ داد و سرمربی تیم ملی به سوالات پرتعداد عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی درباره تیم ملی و برنامه کی‌روش برای آینده پاسخ داد.

در ایران همه از بازی دیروز تیم ملی خوشحال هستیم و رسانه های مختلف هم از بازی ایران می گویند. درباره بازی با اسپانیا بگویید.
به هواداران واقعی تیم ملی ایران تبریک می گویم. پیش از این اکثریت کارشناسان حتی این حق را برای ما قائل نبودند که برای خودمان رویا داشته باشیم ولی خوشبختتانه ثابت کردیم که توانایی های تبدیل  این رویا به واقعیت را داریم و با همدلی و اتحاد توانستیم بجنگیم. من فکر می کنم این پسران، پسران من، واقعا استحقاق یک تبریک را دارند. یک لحظه بسیار خاص برای آنهاست ولی اینجا در اردوی ما هیچ دلیلی برای جشن گرفتن نداریم. و واقعا برعکس به خاطر اینکه نتیجه ای که مقابل مراکش گرفتیم و عملکردمان مقابل اسپانیا وظیفه ما را سنگین تر می کند. چون ما یک بازی حساس داریم که سرنوشت‌مان  را رقم خواهد زد و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

به نظر می رسد تیم ملی تلاش بسیاری کرد و همه کارشناسان رسانه های خارجی هم از جنگیدن ایران تا لحظه آخر گفتند.
از شما خیلی تشکر می کنم. بله ما تمام تلاشمان را کردیم و هنوز هم آرزوی ما زنده است و این آرزو این است که بازی مهم مقابل پرتغال را برای تحقق رویای‌مان و صعود به دور بعد برنده و پیروز باشیم. متاسفانه چند نگرانی داریم. البته این کار ما مربیان است که این مسائل را حل کنیم و برایش راهکار پیدا کنیم. کادر پزشکی فوق العاده ای داریم که دارند سعی می کنند بچه ها به بازی با پرتغال برسند، همانطور که شاید متوجه شده باشید در چند دقیقه آخر مجبور شدم تعویض هایی انجام بدهم به خاطر اتفاقاتی که درون هر دو بازی افتاد؛ می دانم شما درک می کنید الان زمان اینکه بخواهم خیلی باز درباره این مسائل صحبت کنم نیست. برای اینکه دوستانم در پرتغال حتما این برنامه را می بینند ولی مطمئنم بهترین بازیکنان در زمین قرار خواهند گرفت.

قوچان نژاد در بازی دیروز نبود. او مصدوم بود؟ حاج صفی هم اواخر بازی دیروز مصدوم شد به بازی بعدی می رسد؟
نه به خاطر یک سری محدودیت های فیزیکی بود که نمی توانستیم قوچان نژاد را داشته باشیم. البته کادر پزشکی من تمام تلاششان را می کنند و امیدواریم که اتفاق خاصی رخ ندهد و همه بازیکنان برسند. البته باز هم مطمئنم شما درک می کنید که الان زمان صحبت درباره این جزئیات نیست.

چقدر شانس برای ما قائل هستید که با شکست پرتغال به دور بعد صعود کنیم؟
هیچ تیمی شکست ناپذیر و غیرقابل دسترس نیست، ما هم تمام تلاشمان را خواهیم کرد که نتیجه بگیریم و فلسفه ما این است که آنجایی به آنها ضربه وارد کنیم که دردشان بیاید و سعی می کنیم با یک ذهنیت کاملا مثبت در لحظاتی که توپ دستمان است عمل کنیم. همه بازی ها صفر صفر شروع می شوند، هیچ کس هم نمی تواند این را تغییر بدهد ولی عملکرد بازی گذشته نمی تواند در بازی آینده به ما کمک کند ولی اعتبار و اسم پرتغال هم به آنها کمک نخواهد کرد. در نتیجه چه تیمی می تواند پیروز شود، تیمی که بهتر بازی کند و مرتکب اشتباه کمتری شود. یک مساله ای که تمام کارشناسان بین المللی اذعان کردند این بود که ایران مستحق این نتبجه نبود ولی همه متوجه شدند ما کاملا جدی در جام جهانی حضور داریم و برای تفریح نیامدیم. فکر می کنم تمام کارشناس های بین المللی و همه هواداران فوتبال دنیا متوجه شدند ما با تمام محدودیت ها آمدیم که برنده باشیم و می توانیم برنده باشیم و این بزرگترین دستاورد تیم ملی ما است. برای اینکه قبل شروع مسابقات حتی حق آرزو کردن به ما نمی دادند. الان همه حریفان می دانند در روز مناسب در زمان مناسب می توانیم به اهدافمان برسیم.  این به خاطر عملکرد بازیکنان است که هنوز مسئولانه کارشان را انجام می دهند و کاملا به مسئولیت هایی که دارند اشراف دارند و می دانند نگاه 80 میلیون ایرانی به آنها است.

برای رونالدو چه برنامه ای دارید؟
من در حال حاضر برای تیم ملی ایران کار می کنم. هر اتفاقی که برای تیم ملی پرتغال بیفتد بعد از صعود ما به دور بعدی برای من فرقی ندارد البته ترجیح می دهم هم ایران بالا برود هم پرتغال. در حال حاضر من فقط به فکر تیم ملی ایران در بازی آینده هستم. البته شما باید متوجه باشید که کاری که پیش رو داریم بسیار دشوار است. به همه هم گفتم ما با توقع اینکه کارمان آسان باشد به اینجا نیامدیم. اگر توقع کار آسانی داشتیم در خانه در ایران می ماندیم و بازی داخلی انجام می دادیم. البته شما می دانید من شاید از لحاظ روحی در شرایط خاصی باشم ولی در خانه می ماندیم و با کمال احترام بازی های لیگ قهرمانان آسیا را انجام می دادیم. ما اینجا آمدیم که راهی پیدا کنیم که بهتر باشیم؛ تنها راه این است که مسائل سخت و پالش برانگیز را سعی کنیم از پسش بربیاییم و این تنها راهی است که تیم بهتر و بازیکنان بهتری داشته باشیم. همیشه جنگیدم و سعی کردم بگویم اهمیت یک آماده سازی خوب چقدر بالا است. به خاطر اینکه وقتی آرژانتین مقابل کرواسی بازی می کند آقایان نگاهشان به فوتبال است یک تفریح ساده مثل قدم زدن در پارک نیست.

گیگز و کین و فیل نویل که شاگردان شما بودند از شما خیلی تعریف کردند ولی می گفتند خیلی سخت گیر است و روی کین می گفت من پشیمانم که کله کی روش را نکندم و گیگز هم از اولین برخوردش با شما می گفت. همه از شما یاد می کردند. خیلی در رختکن و تمرین سختگیر هستید؟
نه سخت گیر نه دشوار. فکر می کنم وقتی شما با افراد مختلف کار می کنید، وظیفه و مسئولیت شما این است که بهترین آنها را از وجودشان بیرون بکشید اگر کار را برایشان راحت بگیرید نمی توانید بهترینشان را در اختیار داشته باشید. خود من، همه آدم ها، از زمانی که بچه بودیم، کلا آدمیزاد، راحتی را دوست دارد و دوست دارد مادرش همه چیز را برایش مهیا کند. بعضی اوقات مادران ما این روحیه را به ما القا می کنند که در زندگی همه چیز باید راحت باشد. وقتی شما یک رهبر هستید باید کاری کنید که مسائل ساده نباشد و آنها بهترین عملکرشان انجام بدهند. در طول تمرینات و رختکن سعی می کنیم به جزئیات توجه داشته باشیم. همیشه به بازیکن ها گفتم در زمین باید هزار درصد توانتان را بگذارید برای اینکه زمانی که بازی شروع شود باید لذت ببرید ولی وقتی صحبت از کار کردن است و شما می خواهید انسان های مختلف کارشان را خوب انجام بدهند، باید خواسته‌تان را از آنها بالا ببرید و ایمان دارم که غیرممکن ها از اینجا شروع می شود. وقتی افراد مختلف می بینند غیرممکن در حال رخ دادن است به شما ایمان می آورند و اینطور می توانیم به کره ماه دسترسی پیدا کنیم. فکر می کنم این مساله در مورد همه صدق می کند و خودم هم هر صبح جلوی آینه همین را به خودم می گویم.

تیمی که مقابل اسپانیا بازی می کرد ده نفرش با تیم 4سال پیش مقابل آرژانتین فرق کرد و تیمی که بازی را تمام کرد غیر دو نفر همه زیر 25 سال هستند. این تیم می تواند مدعی اصلی جام ملت های آسیا باشد. خبرهایی درباره قرارداد شما تا جام ملت های آسیا شنیدیم.  می توانیم به فهرمانی در جام ملت ها امیدوار باشیم؟
رویکرد ما نسبت به این تصمیم ها دقیقا به تلاش هایی که به صورت شبانه روی انجام می دهیم برمی گردد. مخصوصا بعضی مواقع که بعضی افراد نگران مرخصی های من هستند این از جمله آن موارد است. البته شوخی کردم. مساله اصلی اینجا است تیم ملی باید یک پرنسیپ و اصول پایه ای داشته باشد و آن این است که هیچ کس صاحب تیم ملی نیست. بازیکنان حق دارند لباس تیم ملی را برتن کنند ولی هیچ کس صاحب تیم ملی نیست. مهمترین مطلب این است که به صورت سیستماتیک یک مسیر داشته باشیم که بازیکنان را در آینده آماده کنید، شما باید همیشه بلوغ، تجربه، کیفیت و استعداد بازیکتان را تلفیق کنید و بازیکنان بهتری بسازید. ولی آقایان مهمترین و انفجاری ترین فرمول برای موفقیت یک تیم کاراکتر و شخصیت بازیکن است. این کاری که اردو بعد از اردو اتفاق افتاده این را ثابت کرده با فرصت بهتر و زمان بیشتر این بازیکنان جوان می توانستند با تجربه بیشتر و بلوغ بالاتر پا به این جام جهانی بکذارند. من هیچ موقع دوست ندارم که از یک تغییر نسل یا انقلاب در نسل بازیکنان صحبت کنم همیشه کلمه ای که روی آن تاکید دارم یک پیشرفت به صورت گروهی در میان بازیکنان است.

به عنوان یک هوادار تیم ملی حتی اگر به من کی‌روشی پور بگویند آرزوی موفقیت برای تیم ملی می کنم.
خواهش می کنم اجازه بدهید یک بار دیگر تکرار کنم از حمایت های شما تشکر کنم. می خواهم یادآوری کنم مراتب تقدیر خودم را یک بار دیگر اعلام کنم و از این لحظه خاص استفاده کنم و این لحظه را با بازیکنانی که به ما کمک کردند در این مسیر و مربیانی که به ما کمک کردند و مسوولان. و هواداران واقعی تیم ملی تقسیم کنم و تقدیر و تحسین و تشکر ما از همه کسانی که اگر ما اینجا هستیم به خاطر آنها است. 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =