آیا افراد غیر مرتبط جای ورزشکاران رژه رفتند؟

اصغر رحیمی معاون نصرالله سجادی در اعزام کاروان بازی‌های آسیایی ایران به جاکارتا می‌گوید اگر ورزشکاران به رژه می‌آمدند، ناچار نبودند تا از بچه‌های تیم اجرایی در رژه استفاده کنند.

فرهاد عشوندی: رژه افراد غیرمرتبط در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی. این خبر تندی بود که بلافاصله پس از مراسم رژه بر اساس عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی، خبرش در فضای مجازی پیچید. این بهانه‌ای بود تا با اصغر رحیمی معاون کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی اندونزی به گفت‌وگو بنشینیم.

این‌که چرا این همه افراد اضافه در کاروان ایران هستند! حالا مسئولان در این شرایط ارزی کشور می‌گویند بزرگ‌ترین کاروان ورزشی تاریخ ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شده‌اند. ولی این بزرگ‌ترین کاروان تاریخ در شرایطی که مقامات عالی‌رتبه کشور هشدارهای مشخصی درباره لزوم پرهیز از سفرهای خارجی داده‌اند، حتی نمی‌تواند تضمینی داشته باشد که نتایج بازی‌های آسیایی گوانگژو را تکرار می‌کند.

اصغر رحیمی سعی کرده توضیح دهد چرا افراد غیرمرتبط در رژه کاروان بوده‌اند و آیا کاروان ایران می‌تواند نتایجی تاریخی بگیرد؟

استاد اوضاع کاروان، به‌خصوص در شهر پالمبانگ انگار مشکلاتی دارد؟
شرایط خوب است و تیم ها مستقر شده اند و مشکل خاصی نیست و مشکل ما در حومه جاکارتا و پالمبانگ است و تیم هایی که در حومه جاکارتا هستند با مشکل روبرو شدند و کمیته برگزاری در این زمینه ضعیف عمل کرده اند. علاوه بر مشکل ترانسپورت و ترافیک شهری و بین شهری، با اعضای کاروان هتلی برخورد می کنند و تنها به آنها صبحانه می دهند در حالی که در سیستم بازی های آسیایی باید به آنها صبحانه نهار شام را کامل بدهند و ما همه هزینه ها را پرداخت کرده ایم و هر روز با کمیته برگزاری مسابقات در حال رایزنی هستیم. رشته های دوچرخه سواری فوتبال و پاراگلایدر درگیر این قضایا هستند.

البته فکر کنم خیلی تیم های مدال آورمان در پالمبانگ مستقر نیستند؟
فکر کنم 14 تا 15 مدال در پالمبانگ بگیریم که 2 یا 3 طلا حتمی خواهد بود. 

رشته های طلا دار ما در جاکارتا است؟
بله درست است.

پس از رژه خبری منتشر شده بود که طبق هر سال در رژه افراد غیر ورزشکار حضور داشتند اما یک موجی راه افتاده که رئیس دفترهای اعضای کمیته در اندونزی هستند. شما چند نفر از اعضای کمیته را به عنوان کادر اجرایی به اندونزی بردید و چه نیازی به حضور آنها است؟

ما یک نفر هم آدم غیر مسئول در کاروان نداریم و اینکه بالاخره یک کاروان 670 نفری یک کادر اجرایی برای پیگیری کارهای آنها لازم دارد و ما بالاخره بزرگترین کاروان ورزشی تاریخ ورزش ایران را به اندونزی برده ایم و کار سرپرستی کاروان به دلیل پراکندگی رشته ها در شهرهای مختلف سخت تر شده است. این تعداد نفرات که از بدنه کمیته ملی المپیک هستند. سال های قبل از بیرون کمیته چند نیرو آورده بودیم که ایراد گرفته بودن چرا از بچه های کمیته استفاده نمی کنید و حالا از بچه های کمیته استفاده کردیم و اینجوری می نویسند. ما در واقع برای انجام به یک کادر نیاز داریم که کارهای بچه ها را پیگیری کنند. همچنین این اتفاق در کشورهای دیگر مرسوم است.

این 670 نفر از اعضای کاروان چند نفر آنها ورزشکار هستند؟
نزدیک به 380 نفر ورزشکار هستند. البته 43 نفر خبرنگار و چندین پزشک هم با کاروان است که جزو آن 670 نفر محسوب می شوند. کاملا طبیعی است و بقیه کشورها هم به همین تعداد کادر سرپرستی دارند. الان برای بازی های آرژانتین ما تعداد سهمیه هایمان کمتر است و کادر سرپرستی ما سه نفر است.

کادر اجرایی کاروان ایران چند نفر است؟
8 نفر جزو کادر اجرایی هستند که فکر کنم 2 نفر از آنها از بچه های بیرون و مابقی از بچه های کمیته هستند. در حال حاضر یکی از معضلاتی که داریم مشکل اسکان بچه ها است که یک تیم می رود و تیم بعدی جایگزینش می شود و تعداد تخت محدود در اختیار ما قرار می دهند و برای سازماندهی همین کارها نیاز به حضور دو نفر است. بخش ترانسپورت، بخش بین الملل که رابط با کمیته برگزاری در ارتباط هستند و باید بتوانند مسائل بچه ها را پیگیری کنند. بخش فنی ما که دو نفر هستند. ما در اندونزی 32 رشته ورزشی ورزشکار داریم و بچه ها باید زمان تمرین ومسابقات آنها را پیدا کنند و با آنها هماهنگ کنند و این کار بسیار طاقت فرسا است که بچه ها حتی یک روز تعطیل ندارند.

الان بخش مهمی از افکار عمومی می پرسد این بچه های اجرایی که مثلا رئیس دفتر مسئولان هم هستند ، چرا در رژه حاضر بودند. 
ما شب قبل جلسه گذاتشیم و اعلام کردیم آن رشته هایی که می توانند حضور داشته باشند فردا صبح پایین هتل باشند. خیلی از رشته ها آن روز بازی داشتند و نیامدند و وقتی کشور بزرگی مثل ایران قرار است رژه برود ما هم مجبور هستیم با تعدادی رژه برویم که در شان کشور ما باشد. اگر در تعداد سهمیه ای که داشتیم همه ورزشکاران ما می آمدند مسلما فقط آنها در رژه شرکت می کردند ولی ما به دلیل مسائلی که گفتم مجبور شدیم از کادر اجرایی در رژه استفاده کنیم.

آدم غیرمسئول در کاروان حضور دارد؟ شایعه شده که خانم اسلامیان دخترش را به اندونزی برده است
اصلا آدم غیر مسئول در کاروان نداریم و تعداد سهمیه های فدراسیون ها هم محدود بوده و من آدم غیر مسئول ندیدم. همچنین دختر خانم اسلامیان هم به عنوان همراه با ایشان به اندونزی آمده اند. ایشان از قبل از اعزام تیم اعلام کردند که در تابستان به دلیل تعطیلات مدارس و مشکلاتی که برای تنها گذاشتن دخترشان داشتند ، نمی توانستند او را در تهران بگذارند و به همین خاطر تمام هزینه های مربوط به فرزندشان را به صورت شخصی پرداخت کردند و او را نه به عنوان سهمیه که با هزینه شخصی به همراه شان آورده اند.

از این 300 نفری که به اندونزی آمده اند مهمانی هم دعوت کرده اید؟ در تصاویر عکس پسر آقای قدرت علیخانی که خودشان عضو شورای شهر تهران هستند در اندونزی منتشر شده . چند نفر به عنوان مهمان در کاروان حضور دارند؟
این خبری که شما می گویید را من خودم صبح دیدم و نمی دانستم که چنین فردی در کاروان حضور دارد و خبر ندارم که در رژه بود یا خیر. ایشان عضو هیات رئیسه فدراسیون کبدی است و در لیست ما نبوده و جزو کاروان ما نیست.

یعنی ایشان 671 نفر کاروان ایران است؟
ما به فدراسیون ها یه تعداد سهمیه داده ایم و ضمن اینکه اگر هم می بود هم ما دخالت نمی کردیم. مثلا فدراسیون کبدی 12 ورزشکار دارد و علاوه بر این 12 نفر می تواند 5 همراه داشته باشد. حالا در این 5 همراه خودشان تشخیص می هند که چه افرادی حضور داشته باشند.

بسیاری می گویند ورزشکارانی مثل فرزانه فصیحی به بازی های آسیایی نرفته اند ولی 300 نفر آدم غیر ورزشکار در اندونزی حضور دارند و همین موضوع حساسیت زا می شود
درست است اما در بازی های تک رشته ای همیشه همینطوری است. وقتی کاروان بزرگ بسته می شود به نحوی تعداد همراه های آن بیشتر می شود ولی خودم نظرم این است که هرچه کاروان ها کیفی تر بشود و رشته هایی بروند که بشود بیشتر مدال گرفت به طبع همراه آنها هم افراد موثری خواهند بود.

کاروان 670 نفری که به بزرگترین کاروان تاریخ ایران تبدیل شده می تواند در این وضعیت بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران را هم بگیرد؟
در مورد نتیجه خیلی پیش بینی سخت است و من امیدوارم مدال های دور قبل را تکرار و حتی بهتر کنیم. اما به لحاظ جایگاهی نمی توان پیش بینی کرد چون اندونزی بسیار تلاش کرد که بتواند سنگین وزن های ما و آسیا را حدف بکند که بتواند شانس مدال خودشان را بیشتر کنند. حتی چند رشته را در بازی های آسیایی اضافه کردند تا شاید بتواند جایگاه ایران را تصاحب کنند.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =