خودزنی به سبک کیانوش/ رستم برای المپیکی شدن باید سهراب را بکشد!

کیانوش رستمی قید حضور در مسابقات جهانی را زده است و این حرکت او احتمالا یک دلیل ویژه خواهد داشت،اینکه او می‌خواهد خودش را برای حضور در بازی‌های المپیک آماده کند.

مرتضی رضائی:در فهرست جدید ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی وزنه برداری نامی از کیانوش رستمی دیده نمی شود. پس از طلایی که بهداد سلیمی در بازی های آسیایی گرفت،علی مرادی سینه سپر کرد و از این گفت که رستمی را به مسابقات جهانی دعوت نمی کنند و این تصمیمی است که فدراسیون گرفته است. خیلی زود شاخک ها تیز شد. جوگیری های رسانه ای ابتدا این خبر علی مرادی را آب و تاب دادند اما رفته رفته مشخص شد که خط خوردن کیانوش ارتباطی به اقتدار فدراسیون نداشته است و رستمی خودش نخواسته که در مسابقات جهانی حضور داشته باشد، آن هم به یک دلیل.رستمی که به تازگی از دسته 85 کیلوگرم راهی دسته 94 کیلوگرم شده بود نتوانست در بازی های آسیایی وزنه های خوبی بزند و یکی از اوتی های ایران در این رقابت ها لقب گرفت. او که همان شب اوت کردنش برای فالوئرهایش در اینستاگرام مصاحبه ای اختصاصی گذاشت و از چربی های بدنش گفت و از اینکه به زودی همه چیز را جبران می کند با اوزان جدید اعلام شده توسط فدارسیون جهانی باید دو کیلو دیگر هم اضافه کند و در وزن 96 کیلوگرم با سهراب مرادی که یکی از استثنایی ترین وزنه برداران است رقابت کند.


بدون شک این تغییر اوزان برای هر کسی که بد شده باشد برای سهراب مرادی ایده آل است.اما چرا کیانوش ترجیح داد تا در مسابقات جهانی حضور نداشته باشد. او که به دوستان مجازی اش قول داده همه چیز را جبران می کند و خیلی زود چربی هایش را از بین می برد، در سرش سودای وزنه زدن در المپیک را دارد. اشتباهی استراتژیک که مشخص نیست کیانوش بر اساس کدام معیار و استدلال دارد آن را پیش می برد. در رقابت های المپیک وزنه برداری ایران فقط 2 سهمیه دارد که بدون شک یکی از آنها متعلق به سنگین وزن است.سهمیه بعدی هم اگر منطقی باشد به دسته ای خواهد رسید که سهراب مرادی و کیانوش رستمی در آن رقابت خواهند کرد.چون طبق قوانین جدید دیگر در یک وزن دو ورزشکار نمی توانند از یک کشور حضور داشته باشند.تکلیف سنگین وزن که مشخص است و می ماند دسته 96 کیلوگرم.پس از طلایی که سهراب در بازی های آسیایی گرفت او مصر بود که در همین وزن خودش می ماند و اصلا برنامه ای برای تغییر وزن نخواهد داشت.حالا کیانوش رستمی که بدون مشورت با مربیان تیم ملی یک وزن بالاتر آمده،برای کسب سهمیه المپک باید سهراب مرادی رقابت کند.سهرابی که در جهانی شرکت خواهد کرد و بدون شک برای المپیک هم برنامه های زیادی خواهد داشت.رستمی قید مسابقات جهانی را زده و برای اینکه در رقابت های المپیک حضور داشته باشد فقط یک راه دارد،اینکه سهراب مرادی را کنار بزند.سهرابی که خیلی ها می گویند استثنا است و در وزن جدید هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.به همین دلیل پیش بینی ها می گویند که کیانوش خودزنی بزرگی کرد که اولا بدون مشورت تغییر وزن داد و دوم اینکه به وزنی آمد که استثنایی مثل خودش در این وزن قرار دارد!

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =