فارس نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن «دموکرات» خواندن «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور از احتمال کناره‌گیری او از مقامش خبر داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور درباره احتمال کناره گیری «جیمز متیس» وزیر دفاع این کشور حرف زده است.

«دونالد ترامپ» در مصاحبه مجری برنامه «60 دقیقه» شبکه «سی بی اس» در مصاحبه با رئیس‌جمهور آمریکا از او درباره وزیر دفاع آمریکا این سوال را مطرح کرد: « آیا (جیمز) متیس کابینه را ترک می‌کند؟»رئیس‌جمهور آمریکا در جواب به این سوال گفت: نمی‌دانم. به من چیزی نگفته. رابطه خیلی خوبی با او دارم. شاید هم دارد این کار را می‌کند».

ترامپ افزود: «واقعیتش را بخواهید، او(متیس) تقریبا دموکرات است اما ژنرال متیس آدم خوبی است. خوب با هم کنار آمده‌ایم. شاید برود. منظورم این است که همه رفتنی‌اند. خوب می‌دانید که اینجا واشنگتن است».

رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه برخی گزارش‌های خبری در آمریکا درباره «هرج و مرج در کاخ سفید» در دوره ریاست جمهوری او را رد کرد و این گزارش‌ها را «اخبار جعلی» خواند.

ترامپ گفت: «من دارم برخی چیزها را تغییر می‌دهم و این حق من است که چنین کای را انجام دهم. افرادی خارق العاده هم اکنون منتظر هستند که برای خدمت در (مناصب) دولت در حالت آماده‌باش قرار دارند و انها وارد دولت خواهند شد. آنها خارق العاده خواهند بود».

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج احتمالی متیس از وزارت دفاع در شرایطی مطرح شده که پیشتر هم برخی گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای او در رسانه‌ها مطرح شد اما متیس این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا اواخر شهریور ماه امسال شایعات منتشر شده درباره احتمال اخراج یا استعفایش را رد و رسانه‌ها را به شایعه‌پردازی و انتشار اخبار جعلی متهم کرده بود.

پیشتر روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از منابعی در کاخ سفید با بیان اینکه متیس با رئیس‌جمهور آمریکا اختلاف نظر جدی دارد، مدعی شد که وی به زودی از سمتش برکنار می‌شود و جست‌وجو برای یافتن جایگزین او همین حالا هم در جریان است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 4
    وارد این گروه مبارزه با تامین مالی تروریسم بشیم تا خرخره این ترامپ را بجویم.