۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲
نقاشی کاشف انسولین حراج می‌شود

ایسنا نوشت: نقاشی «آزمایشگاه» اثر «فردریک بنتینگ» که به عنوان کاشف انسولین و جوان‌ترین برندهٔ جایزه نوبل شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۱ نوامبر در یکی از حراجی‌های کانادا به‌ فروش گذاشته می‌شود.

فردریک بنتینگ اثر «آزمایشگاه» خود را در یکی از شب‌های زمستان سال ۱۹۲۵ خلق کرده است. او در این اثر، آزمایشگاه دانشگاه تورنتو را که چند سال قبل در آن به همراه «چارلز بست» موفق به کشف انسولین شده بودند، به‌ تصویر کشیده است.

به گفته یک مورخ، این نقاشی رنگ روغن از «فردریک بنتینگ» بیانگر حال‌وهوای ناخوش این برنده نوبل است.

سر فردریک گرانت بنتینگ نامی است که این پزشک با آن در دنیای کار خود در کنار «چارلز بِست» برای کشف انسولین شناخته شده است. ولی «بنتینگ» تنها یک داروساز نبود، بلکه یک نقاش پرکار هم بود و با تعدادی از اعضای گروه نقاشی سِون (یک گروه نقاشی منظره کانادایی) نیز روابطی دوستانه داشت. «بنتینگ» اغلب از به‌ تصویر کشیدن منظره‌ها به‌ عنوان یک راه برای ریلکس کردن و استراحت استفاده می‌کرد.

او به‌جز اثر «آزمایشگاه»، به ندرت از فضای کارش در نقاشی‌هایش بهره می‌برد. این نقاشی رنگ روغن، آزمایشگاه دانشگاه تورنتو را نشان می‌دهد. جایی که او در آن کشف علمی خود را به‌ انجام رساند و در نهایت نیز او را به‌دریافت جایزه علمی نوبل هدایت کرد.

تخمین زده شده اثر «بنتینگ» بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار در تاریخ ۲۱ نوامبر در حراج خانه هنرهای زیبا «هفل» کانادا چکش خواهد خورد.

سر فردریک گرانت بنتینگ پزشک، زیست‌شناس و نقاش اهل کانادا، اولین کسی بود که انسولین را بر روی انسان با موفقیت استفاده کرد و به همین دلیل نیز برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۹۲۳ شد.

بنتینگ در سال ۱۹۱۰ در کالج «ویکتوریا» که زیر نظر دانشگاه تورنتو قرار داشت به تحصیل در رشته هنر پرداخت ولی در سال اول نتوانست نمرات قبولی را کسب کند و به همین خاطر نیز سال بعد در امتحان ورودی رشته پزشکی شرکت کرد و در سال ۱۹۱۲ در رشته پزشکی پذیرفته شد. او در تاریخ ۱۹۴۱ میلادی در سن ۴۹ سالگی درگذشت.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =