شهریارنیوز: معاون اداره کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حوزه فرهنگ و هنر استان آذربایجان شرقی نیازمند همدلی و همراهی هنرمندان این عرصه است.

علی محرمی در آیین افتتاح این رویداد اظهار کرد: امروز پابرجا نگه داشتن ستون خیمه فرهنگ و هنر استان نیاز مند همراهی، هدایت و رهنمود پیشکسوتان عرصه هنر است.

وی افزود: با صراحت تمام می توان گفت بعد از سالیان سال یکی از عرصه هایی که در آذربایجان شرقی افتخار آفریده حوزه هنرهای نمایشی است، هنرمندان استان ما با اجرای آثار نمایشی در عرصه ملی و بین المللی برای عرصه هنر منطقه افتخارآفرینی کرده اند.

محرمی با بیان اینکه همراهی کامل شورای ارزشیابی نوعی دلگرمی به عرصه هنر است، ادامه داد: آنان با چشم ممیزی به آثار نگاه نکرده بلکه سعی کرده اند آثار هنرمندان به شکل فاخر عرضه شود.

معاون اداره کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اذعان داشت: طی سال های پیشین نبود تحصیلات آکادمیک در حوزه تئاتر دغدغه اصلی این هنر بود که اینک دانشگاه و موسسات بسیاری همچون نبی اکرم در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و... دانشجویانی تربیت و به جامعه هنر تحویل داده است.

وی به اشاره به حمایت و همراهی ارگانهای دولتی در مسیر اهعتلای فرهنگی کهن شهر تبریز گفت: همراهی ارگان‌ها در راستای موفقیت هنر مجب دلگرمی جامعه هنری استان است که از تمامی انان تقدیر و تشکر می کنیم.

معاون اداره کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: شاید یکی از نمودهای بارز این جشنواره و فعالیت هایی که در عرصه فرهنگ و هنر ما رخ می دهد بحث اجرای برنامه ها در شاخه‌های مختلف هنری چون نمایش، نقاشی، موسیقی و... توسط خود فعالان و تشکل‌های استانی بوده که اداره فرهنگ و ارشاد در این راستا تنها وظیفه سیاستگذاری های کلان را برعهده دارد.

وی درخصوص برگزاری جشنواره های موفق هنری اذعان داشت: برگزاری جشنواره های مختلف موفقیت هنرمندان تبریزی را بیش از پیش در این زمینه نشان می دهد.

محرمی افزود: همانگونه که امسال رویدادهای هنری بسیاری را شاهد بوده ایم، به عنوان مثال طی روزهای اخیر جشنواره مستند آذربایجان، جشنواره بین المللی کودک و نوجوان، جشنواره عکس رضوی، جشنواره تئاتر ارسباران و... برگزار شد که این برنامه ها تاثیر فراوانی در توسعه گام های پیشرفت هنر استان دارد.

محرمی در خصوص احداث سینمای خصوصی در استان طی سال های اخیر در تبریز، اظهار کرد: از سال 94 همزمان با نخستین سفر ریاست جمهور به تبریز تا اسفند ماه 96، شاهد افتتاح 16 سالن سینمایی توسط بخش خصوصی با ظرفیت 4 هزار و 440 صندلی در استان بوده ایم، مضاف بر این طی ماه اخیر دو واحد سیار در شهرستان های چاراویماق، جلفا و هادیشهر افتتاح شده که همه اینها نشان از پویایی هنر استان دارند.

معاون اداره کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص ورود بخش خصوصی به حوزه هنر گفت: در سال 96 یک سرمایه گذار بخش خصوصی وارد حوزه فرهنگ و هنری استان شد و در یک مجموعه تجاری با خلاقیت هنری نخستین پردیس سینمایی در شمالغرب را افتتاح کرد که اقدامی میمون و مبارک محسوب می شود.

علی محرمی خاطر نشان کرد: امید بر آن دارم شاهد همدلی و همراهی هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر باشیم تا این اتحاد موجب رخ دادن برترین ها در عرصه فرهنگ و هنر کشور شود.

علی محرمی

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =