ایلنا نوشت: یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: وام‌هایی که شهرداری گذشته اخذ کرده و هنوز تسویه نشده و بلاتکلیفی مدیریت شهری در رفتن یا ماندن شهردار دو مانعی هستند که تا امروز سبب عدم تحقق انتشار اوراق مشارکت شده است.

مجید فراهانی در خصوص تذکر یکی از اعضا در جلسه پیشین شورا مبنی بر عدم توانایی شهرداری در تحقق انتشار اوراق مشارکت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی گفت: بر اساس موضوع، مندرج در «بند د» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور در تکمیل زیرساخت‌‌‌های خط ۶ و ۷ مترو شهرداری تهران می‌‌‌‌توانسته از فرصت انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی در جهت تکمیل این خطوط اقدام کند که تعلل شهرداری و پاره‌‌‌‌‌ای از مشکلات پیشروی سبب محروم ماندن از فرصت قانونی تأمین ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و دریافت سهم ۵۰ درصدی دولت در بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای مدیریت شهری شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود، انتشار اوراق مشارکت به خصوص برای توسعه حمل و نقل ریلی است که شهرداری آن را دنبال کرده و باید تا انتهای شهریور ماه، ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را منتشر می‌‌‌کرده که البته محقق نشده است.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران

رییس کمیته بودجه شورای شهر افزود: مانع اصلی که در این راه وجود دارد، بانک‌ها هستند. به خصوص در مسئله وام‌‌‌های گذشته شهرداری که هنوز تسویه نشده و مانعی جدی برای شهرداری تهران در انتشار این اوراق بوده است.

فراهانی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات بحث بلاتکلیفی موضوع ماندن یا رفتن شهردار تهران است که این مهم نیز مورد تاکید بانک‌‌‌‌ها بوده که مشخص شود چه کسی باید تضمین بدهد.

فراهانی ادامه داد: به طور مشخص وقتی سخن از تثبیت مدیریت شهری می‌‌شود مصداق‌‌‌‌هایی از همین جنس است که لزوم تثبیت مدیریت شهری را بیش از پیش آشکار می‌‌کند. لذا امیدواریم در این زمینه تصمیماتی گرفته شود که شهروندان و شهر متضرر نشوند.

وی افزود: البته عدم تحقق انتشار این اوراق لطمه‌‌‌ای به برنامه و بودجه تنظیمی و تصویبی شورا برای شهرداری نخواهد زد چراکه این امر در تبصره‌‌های بودجه و جز بودجه احتمالی بوده است. البته اگر محقق شود روند اجرایی خطوط مترو شتاب خواهد گرفت اما اگر محقق نشود خللی در متن بودجه وارد نخواهد آورد.

رییس کمیته بودجه شورای شهر اضافه کرد: با این وجود شهرداری تهران تمام تلاش خود را به کار بسته تا این امر محقق شود.


64231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =