استاندار: جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان برگردانید

استاندار همدان گفت: تقاضای بنده، 9 نماینده مجلس شورای اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان است و همه نوع هزینه را نیز در این خصوص تقبل می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، که در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: پایلوت تمام فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور را همدان بگذارید و نگران هزینه های آن نیز نباشید.

وی خاطرنشان کرد: خواسته ما از وزیر فرهنگ و ارشاد این است که ما برای فیلم کودک و نوجوان هزینه زیادی کردیم و مردم هم استقبال کردند، در مقطعی بی تدبیری شد و جشنواره از این استان رفت ولی امروز با همه توان آماده بازگشت این جشنواره به همدان هستیم.


نیکبخت با اعلام اینکه کودک و‌نوجوان امروز، اداره جامعه بعدی را بر عهده خواهد گرفت و جامعه توسط آنها ساماندهی می شود، اظهار داشت: اگر می خواهیم کودکان و نوجوانان، نسل قبلی را تحویل اسایشگاه ندهند باید با آنها مهربان باشیم و انها با زیباترین مفاهیم آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودک باید نشاط، شادی و بازی داشته باشد، و ما باید این ها را برای او فراهم کنیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم نسل اینده فداکار، وطن دوست، ایثارگر، بشردوست و مقاوم باشند باید با رفتار خود این مفاهیم را به آنها بیاموزیم.

استاندار همدان انسانها را نیازمند شادی دانست و گفت: اگر ما مانع نشاط بزرگتر ها شویم ظلم کرده و جامعه را افسرده کرده ایم چرا که همه افراد جامعه نیاز به شادی دارند اما شادی با تعادل، نه بیشتر.

وی با تاکید بر اینکه برای سال آینده که بیست و پنجمین دوره جشنواره خواهد بود، از هیچ کمکی تدریغ نخواهد شد، تصریح کرد: هر چه قدر وزارت ارشاد کمک مالی کند استان نیز به همان اندازه کمک خواهد کرد.

نیکبخت، توجه دولت و دکتر روحانی همچنین مجلس به مقوله فرهنگ و هنر را بسیار عالی دانست و گفت: برقراری پرواز های روزانه از فرودگاه همدان به تهران، راه زمینی راحت و خوب و قطار که از چند روز دیگر در مسیر تهران نیز به حرکت درخواهد آمد از نکات مثبت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در استان همدان است.

وی با اعلام اینکه 50 جلد دانشنامه از بزرگان همدان تهیه شده است و ما هر سال را به نام یکی از بزرگان نامگذاری می کنیم، افزود: از همین تریبون سال آینده را سال عین القضات همدانی اعلام می کنم.

نماینده دولت در همدان یادآور شد: برای بزرگداشت باباطاهر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا دارم در راه اندازی دبیرخانه آن به استان کمک کند.

وی همدان را با داشتن بیش از 1800 اثر تاریخی، مذهبی، فرهنگی و گردشگری، ایران کوچک دانست و گفت: در زمینه احیا و بزرگداشت و احترام به عزت و فرهنگ ایران هر چه برنامه دارید به همدان بدهید، چرا که همه افتخارات ایران بزرگ در این استان موجود است.

نیکبخت یادآور شد: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بزرگ بوده و امروز برای گردشگری تمام امکانات را دارد.

وی از میهمانان داخلی و خارجی جشنواره درخواست کرد، سفیران همدان در شهرها و کشورهای خود باشند و افزود: با حضور بیش از 180 کشور جهان، همدان میزبان و پایتخت گردشگری دنیا در سال 2018 خواهد بود.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =