ایسنا نوشت:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: به منظور توسعه جنگلکاری در این استان ظرفیت تولید نهالستان های استان در شهرستان های مختلف به ۶ میلیون اصله افزایش یافته است .

دکتر «رضا احمدی» در جریان بازدید از طرح‌های نهالکاری شهرستان مهران، اظهار کرد: شرایط توپوگرافی و جفرافیایی استان ایجاب می‌کند به منظور مقابله با بیابانزایی طرح‌های توسعه جنگل و مرتع افزایش یابد و این اداره کل نیز در سال‌های اخیر اهتمام جدی به این امر داشته است .

وی افزود: این اداره کل با توجه به اینکه استان شرایط رشد ۶۵ گونه بومی از نوع درخت و درختچه را دارد در شهرستان‌های دهگانه نهالستانیی را ایجاد کرده که ظرفیت آنها هم اکنون به ۶ میلیون اصله رسیده است .

مدیرکل منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: افزایش وسعت جنگل‌های استان به حدود یک میلیون هکتار در دستور کار است تا بتوانیم ۳۶۰ هزار هکتار به ۶۴۰ هزار هکتار کنونی اضافه کنیم .

احمدی تاکید کرد: خشکسالی‌های دهه اخیر و همچنین گسترش گرد و غبار لزوم توجه به منابع طبیعی و محیط زیست را افزایش داده و به همین منظور نیز تلاش شده از گسترش بیابان که یکی از پیامدهای این موضوع است جلوگیری شود و در این راستا برای نخستین بار یک هزار هکتار از اراضی بیابانی دهلران با هدف تثبیت خاک در حال مالچ پاشی است .

وی با اشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی گفت: خوشبختانه اهتمام عموم مردم و مسئولان نسبت به حفاظت از جنگل‌ها افزایش یافته و مردم خود اصلی‌ترین حامی این مواهب خدادادی هستند .

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد: قرار است امسال و در این هفته ۲ میلیون اصله نهال با مشارکت عموم مردم و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در شهرستان‌های مختلف این استان کاشته شود .

احمدی یکی از مشکلات سالیان اخیر در حوزه منابع طبیعی را گسترش آتش سوزی بویژه در فصول بهار و تابستان عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه در سال جاری شاهد کاهش ۵۶ درصدی وسعت آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع بودیم ولی باید سطح آمادگی‌ها برای مقابله با این مسئله را بالا ببریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =