۱۳۹ میلیون تومان کتاب در طرح عیدانه در زنجان به فروش رسید

مهر زنجان نوشت؛ مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان از فروش ۱۳۹ میلیون تومان کتاب در طرح عیدانه خبرداد و گفت: زنجانی‌ها در روند اجرای عیدانه کتاب بیش از ۷ هزار و ۴۹ جلد کتاب خریداری کردند.

امیرعلی نیک بخش افزود: باید فرهنگ مطالعه در جامعه به خوبی فرهنگ‌سازی شود و استان زنجان رتبه دوم سرانه مطالعه در سطح کشور را دارد.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به طرح عیدانه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷ هزار و ۴۹ جلد کتاب خریداری کردند و ۱۳۹ میلیون تومان کتاب در این طرح به فروش رسید.

نیک بخش تأکید کرد: طرح عیدانه کتاب از ۲۲ اسفندماه سال گذشته در پنج کتاب‌فروشی استان زنجان شروع شد و تا ۱۲ فروردین‌ماه ادامه داشت.

وی بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و اساسی درزمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان از وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه روستایی و ۵۷ باب کتابخانه شهری است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان زنجان وجود دارد و بیش از ۷ درصد زنجانی‌ها عضو کتابخانه ها هستند.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان تأکید کرد: متأسفانه با ورود فضای مجازی فرهنگ مطالعه پایین آمده ولی هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =