۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

ایرنا به نقل از منابع خبری گزارش داد : بورس استرالیا پس از اعلام حمایت این کشور از تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه سوریه شاهد افت شاخص های سهام بود.

کاهش شاخص های سهام در بازار بورس استرالیا پس از آن صورت گرفت که 'جولی بیشاپ' وزیر خارجه این کشور اعلام کرد، کشورش از حمله احتمالی آمریکا به سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما حمایت می‌کند.

وی در واکنش به تهدیدات ترامپ گفت :در صورتی که واشنگتن بخواهد در پاسخ به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان سوری واکنش نشان دهد، استرالیا نیز از این اقدامات حمایت می کند.

روند اتهام زنی به دولت سوریه پس از آنکه چند رسانه غربی این کشور را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه متهم کردند، شدت گرفت.

پس از آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد درباره حمله احتمالی به سوریه اعلام نظر می کند.

با این وجود، ترامپ پس از نشست با تیم امنیت ملی خود، گفت که هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.

براساس گزارش های منتشر شده، شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

دولت سوریه تاکنون هر گونه دخالت را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست.

اسکای نیوز به نقل از کارشناسان مالی بازار بورس استرالیا گزارش داد: عملکرد سهامداران در روزهای گذشته نشان می دهد که این بازار پس از اظهارات بیشاپ، امنیت لازم برای سرمایه گذاری را ندارد.

طبق این گزارش افت شاخص های بورس استرالیا در پی کاهش این شاخص ها در بازار بورس آمریکا به ویژه بورس نیویورک صورت گرفته است.

شاخص بورس نیویورک آمریکا که پیشتر بر اثر نگرانی از سیاست های جدید ترامپ علیه چین تحت عنوان جنگ تجاری، شاهد سقوط بیش از 500 واحدی بود با اظهار نظر اخیر ترامپ علیه سوریه با شوک جدیدی روبه رو شده است .

شاخص های بورس استرالیا نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روند نزولی داشت.

بانک مشترک المنافع استرالیا به عنوان مهمترین گروه بانکی این کشور اعلام کرد: شاخص های سهام این بانک در بازارهای بورس استرالیا در دو روز گذشته تا 0.8 درصد کاهش یافته است.

بانک های بزرگ به عنوان ستون های نظام مالی استرالیا عمل می کنند. بانک های مشترک المنافع، وستپک، گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند و بانک ملی استرالیا ، چهار بانک اصلی دارای شعبات بین المللی در این کشور هستند.

گزارش' بیزنس تایمز' نیز نشان می دهد که' وستپک' نیز به عنوان دومین گروه بانکی مهم در استرالیا شاهد افت 0.6 درصدی سهام خود در بازار بورس این کشور بوده است.

'ماثان ساما سوندارام ' یکی از کارشناسان بورس استرالیا دراین گزارش گفت: شاخص های بازار بورس نشان می دهد که روند خروج بخشی از سرمایه های سرمایه گذاران از تعدادی از بانک های استرالیایی از چند روز پیش شرو ع شده است.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =