معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: از لحاظ توانمندی علمی، نیروی انسانی و فکری، هیچ گونه محدودیتی برای ورود صنعت دارویی به استان وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ فرامرز نیک ‌سرشت اظهار کرد: اولین اقدام در این راستا، تشکیل کارگروه استانی جهت بررسی طرح‌ های سرمایه‌ گذاری بود که قابلیت مشارکت با سازمان اتکا را دارند؛ به طوری که در ابتدا حدود 40 طرح در حوزه ‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و صنایع غذایی، شناسایی و احصا شد و به سازمان اتکا، پیشنهاد گردید.
وی ادامه داد: سپس، نمایندگان سازمان اتکا جهت پیگیری طرح ‌های معرفی‌ شده در استان حضور یافتند. همچنین نمایندگان سازمان اتکا برای مشارکت در طرح ‌های حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و به‌ ویژه مشارکت در طرح‌ هایی مانند پرورش گاو شیری و گوسفند و گیاهان دارویی و زینتی، بازدید میدانی از نقاط مختلف استان داشتند و نشست‌ های کارشناسی مفید و مطلوبی در این خصوص برگزار شد.
وی با بیان اینکه تشکیل جلسات مشترک پیرامون نحوه ورود و مشارکت سازمان اتکا در طرح ‌های شرکت‌ های بلکا شرق، آنا کیمیای منگنز، طوطیای فرد زنجان و پالاد الکترونیک، اقدام بعدی در پیگیری مصوبات جلسه قبلی بود، افزود: در ادامه این طرح ‌ها مورد توافق قرار گرفت که انتظار می ‌رود با بررسی جزئیات بیشتر و تهیه طرح ‌های توجیهی اقتصادی، تصمیم قطعی و نهایی در این زمینه، اتخاذ شود. همچنین تشکیل جلسه ‌ای جهت بررسی ایجاد مجتمع کشت و صنعت در اراضی کُشک ‌آباد و کهلا در شهرستان خدابنده جهت اجرای طرح‌ های دامداری 15 و 30 هزار راسی، کارخانه 50 تُنی خوراک دام و گلخانه 50 الی 100 هکتاری نیز از اقدامات بعدی استان بود.
نیک ‌سرشت با اشاره به معرفی استان زنجان به عنوان قطب آی ‌تی، برق و الکترونیک کشور، خاطر نشان کرد: شهرک 100 هکتاری کهناب به صورت تخصصی برای این امر، اختصاص یافته و کلیه مسائل زیر ساختی از قبیل آب، برق، راه‌ های مواصلاتی، جدول گذاری و احداث معابر فراهم شده و هم اکنون آماده سرمایه ‌گذاری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه نشستی با مدیرعامل ساتا برگزار شده است، یادآور شد: خوشبختانه مجموعه ساتا برای سرمایه ‌گذاری در همه بخش ‌های آی ‌تی، الکترونیک، برق، صنعت و معدن در استان، اعلام آمادگی کرده که انتظار می‌ رود این مشارکت صورت گیرد.
وی با اشاره به توان فنی و مالی ساتا نسبت به خرید شرکت ایران ‌ترانسفو، ابراز کرد: با توجه به اعلام آمادگی ساتا نسبت به خرید سهم بانک ملی و حتی سهم بخش خصوصی این شرکت، طی مکاتبه با معاون اول رئیس جمهوری، ضمن ارائه دلایل مختلف از جمله طرح‌ های توسعه آتی، درخواست شده که وزارت دفاع بتواند عهده ‌دار و ساتا، سهامدار عمده این شرکت شود تا با سرمایه‌ گذاری، آینده روشنی برای مجموعه ایران ترانسفو رقم بخورد.
نیک‌ سرشت با بیان اینکه از وزارت دفاع به عنوان وزارت معین استان در موضوع اقتصاد مقاومتی، انتظار می‌ رود زمینه حضور یکی از صنایع مادر مرتبط با توانمندی های استان را فراهم سازد، گفت: به صورت خاص و موردی، در صورت اینکه شرکت بلکا شرق توسط سازمان اتکا خریداری شود، در فرآیند فرسایشیِ ورشکستگی قرار نمی ‌گیرد، اما در صورت خرید اقساطی، این امر، پروسه ‌ای طولانی بوده و ممکن است توجیه اقتصادی نداشته باشد، مگر اینکه به صورت اجاره به شرط تملیک باشد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =