شعر فارسی، هنرمند فرانسوی را جذب ایران کرد/ افتتاح نمایشگاه نقاشی‌های رودلفو اوییدووِگا

هنرمند سالوادوری-فرانسوی دلیل برگزاری نمایشگاه آثارش در خانه هنرمندان را علاقه‌مندی‌اش به فرهنگ، هنر ایران و شعر فارسی دانست و تاکید کرد که مایل است بار دیگر به ایران سفر کرده و نمایشگاه برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه آثار رودلفو اوییدووِگا، هنرمند سالوودری-فرانسوی با حضور فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه، مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و جمعی از علاقه‌مندان، عصر امروز (جمعه 24 فروردین) در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. 

رودلفو اوییدووِگا، هنرمند سالوودری-فرانسوی در حاشیه این نمایشگاه، در ارتباط با فعالیت‌های هنری‌اش گفت: «نقاشی را از هشت سالگی شروع کرده‌ام، در فرانسه و هند نیز به صورت آکادمیک دوره‌های هنر را گذرانده‌ام و تاکنون در ۲۰ کشور دنیا نمایشگاه برپا کرده‌ام.»

او درباره انگیزه برپایی نمایشگاهش در ایران گفت: «در سفری که چند سال پیش به ایران داشتم مجذوب فرهنگ٬ هنر و به ویژه شعر فارسی شدم. بنابراین تلاش کردم آثارم را در ایران به نمایش بگذارم؛ ایران از جمله کشورهایی است که دوست دارم دوباره به آن سفر و نمایشگاه برگزار کنم.»

اوییدووگا ادامه داد: «در این نمایشگاه گزیده‌ای از آثاری که در دو سال اخیر خلق کرده‌ام، به نمایش گذاشته شده است. من برای خلق آثارم از مواد بازیافتی استفاده می‌کنم. مثلا در این نمایشگاه یک اثر نقاشی به نمایش درآمده که در آن از تکه‌های پیراهن کهنه‌ام استفاده کرده‌ام. از باقیمانده‌های طبیعت مثل برگ‌های خشکیده درختان و یا شن و خاک نیز در نقاشی‌هایم استفاده می‌کنم. در سفر قبل به ایران، در زمان بازگشت به فرانسه مقداری شن از ایران با خود بردم که از آن در یک اثر نقاشی استفاده کردم.»

فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران هم پس از بازدید از نمایشگاه گفت: «رودلفو اوییدووِگا نقاش صاحب سبکی است٬ آثارش خوب هستند و من جنس نقاشی‌های او را دوست دارم.»

مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان نیز درباره برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: «برپایی نمایشگاه‌هایی از این جنس، فرصت مغتنمی است تا هنرمندان ایرانی با هنرمندان سایر ملت‌ها از نزدیک آشنا شوند و گفت‌وگوی فرهنگی میان آن‌ها شکل بگیرد.»

در این نمایشگاه، ۱۲ اثر نقاشی از رودلفو اوییدووگا تا سوم اردیبهشت در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =