یک عضو شورای شهر: نه محسن هاشمی تمایلی دارد شهردار شود و نه اعضا موافقت می‌کنند

انصاف نیوز نوشت: در پی اظهار نظرهای مختلف درباره‌ی شهردار بعدی تهران و مطرح شدن اسامی مختلف در فضای مجازی، یک عضو شورای شهر با رد احتمال رفتن محسن هاشمی به شهرداری گفت: گزینه‌های احتمالی روز یکشنبه مشخص خواهند شد.

محمود میرلوحی در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رفتن محسن هاشمی به شهرداری، گفت: نه ایشان تمایل و خواسته‌ای برای حضور در این مسند دارد و نه دوستان ما چنین نظری دارند که با استعفای اعضا موافقت کنند.

این عضو شورای شهر، درباره‌ی گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران، گفت: گزینه‌های احتمالی، انشاالله روز یکشنبه معلوم می‌شود؛ ما با توافقی که با دوستان در شورا داشتیم، یکشنبه هر عضو شورا پنج نفر را که مدنظر دارد، ارائه می‌کند و یک لیست کلی به دست می‌آید، احتمالا در همان جلسه ما به هفت نفری که اعضا به آنها تمایل بیشتری دارند خواهیم رسید و آن هفت نفر هم که می‌آیند گزارش می‌دهند و مثل دفعه‌ی قبل در معرض دید و نظر مردم، برنامه‌هایشان را توضیح می‌دهند.

وی در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی افراد مختلفی که امکان شهردار شدن دارند، گفت: نمی‌توان مصداقی آورد؛ چون هنوز ما وارد مصداق نشدیم و قرار است که روز یکشنبه هرنفر 5 نفر را معرفی کند و الان هیچ‌کس نظرش روی یک نفر مستقر نیست. در حال حاضر صلاح نیست و اعضای شورا هم بنا ندارند که بگویند نظر من این فرد یا آن فرد است؛ بنا است مسیری که پیش از این توضیح دادم را با هم طی کنیم.

میرلوحی افزود: شانزده ویژگی که قبلا، در مردادماه مورد توافق اعضای شورا قرار گرفت، همان‌ها تقریبا، به علاوه‌ی تاکید بیشتری که بر جنبه‌ی اجرایی کار خواهد شد و همان عناوین و ویژگی‌ها از جمله اینکه باید تجربه‌ی مدیریتی کلان وموفق داشته باشد، پاکدست باشد، تیم کاری داشته باشد، قدرت برنامه‌ریزی بالایی داشته باشد در حوزه‌ی مدیریت و اقتصاد و فعالیت کلان اقتصادی استراتژیست باشد، ارتباط و تعامل خوبی با قوای مختلف کشور داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه «آیا درباره‌ی دلایل اصلی استعفای نجفی شفاف‌سازیخواهد شد؟»، گفت: مگر دیگر چیزی غیر شفاف هم داریم؟ من فکر می‌کنم که افکار عمومی مطلب را آنگونه که بوده و یا نزدیک به آنچه بوده، به خوبی دریافته است؛ باید دید که آیا در آینده لازم هست که بیشتر توضیح داده شود و یا خیر. اما الان آنچه که من می‌بینم در مواجهه با دوستان، در سطح شهر و در فضاهای مجازی و رسانه‌های مختلف، فکر می‌کنم افکار عمومی دریافتی نزدیک به واقع از موضوع دارد.

میرلوحی در آخر تاکید کرد: بالاخره ما در کشوری کار می‌کنیم و خدمت می‌کنیم که همه‌چیز پشت صحنه و در فضاهای بسته بوده، حالا داریم تا حدودی شفاف سازی می‌کنیم. از طرف دیگر هم نباید انتظارات را اینگونه پیش ببریم که حالا منظور ما از شفاف سازی یعنی صد درصد؛ نه، اما بالاخره خیلی دربسته و سربسته نباید باشد. بخش‌هایی از این موضوع هم که گفته شده است، کفایت می‌کند؛ اگر لازم شد در آینده، یا خود آقای نجفی و یا بخش‌های دیگر توضیحات بیشتری خواهند داد. حالا، بعضی توییت‌ها، بعضی نمایندگان و خود ما در صحن اشاراتی به این موضوع کردیم؛ از همان اول که مطرح شد و بخشی می‌خواستند تنها دلیل را بیماری بدانند، ما گفتیم که افکار عمومی نمی‌پذیرد. طبیعی است که دلایل دیگری هم بوده و هست، ولی اینکه هرکدام در این تصمیم و اتفاق و رای شورا و بحث‌های بعدی چقدر سهم و نقش داشته، چیزهایی است که اگر لازم شد در آینده توضیح داده خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =