مونا زندی حقیقی فیلمساز در یادداشت به نقد فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته کریستف هورنرت فیلمساز هلندی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «رستاخیز» در بخش جشنواره جشنواره‌های سی و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

زندی حقیقی در مطلبی که در اختیار خبرآنلاین قرار داد در مورد این فیلم نوشت: «تنهایی و دوری از هیاهوی شهری، تم اصلی فیلم سینمایی رستاخیز است. طراحی صحنه و فیلمبرداری مناسب و هماهنگ با ایده فیلم تا آن حد فکر شده و درست است که با وجود ریتم بسیار آرامی که فیلم دارد گذر زمان احساس نمی‌شود. خشونت اجتماعی و روابط نابسامان انسانی در نماهای طولا نی با طبیعتی زیبا، سرسبز و چشم‌نواز ترکیبی متضاد از حس‌های انسانی را به تصویر می‌کشد و تلنگر گاه‌به‌گاه هوشمندانه شهر ناآرام، ریتم زندگی به ظاهر آرام و دور از اجتماع خشمگین را در هم می‌شکند.

مرد تنهایی به دور از شلوغی شهر انتخاب کرده زندگی ساده و بی دغدغه‌ای را به همراه سگش بگذراند، اما خشونت، دراین طبیعت چشم‌نواز و منظم هم نفوذ کرده و ریتم آرام زندگی‌ها را در هم می‌شکند. بازی‌های خوب و بی‌ادعا، توجه به جزيیات در اشیاء و طراحی و نورپردازی و فیلمبرداری بدون شتاب به همراه تدوین هماهنگ با فیلم، رستاخیر را به اثری عمیق و تاثیرگذار و متفاوت از سینمای پرمدعای امروز تبدیل کرده است. توضیح بیشتر در مورد فیلم کشف لحظات تاثیر گذار آن را از بین می‌برد فیلمی که لایه‌های عمیقی از انسانیت را به تصویر کشیده است. ترکیب طبیعتی بسیار زیبا با خشونتی شدید از انسانی تنها و سرگردان و گره‌خوردن سرنوشتش با مردی مهربان و دردمند، لحظات ناب انسانی و دیدنی را در فیلم بوجود آورده است . اگرشما علاقمند به دیدن فیلمی با تصاویر زیبا و ریتم آرام با تمی انسانی هستید به هیچ وجه لذت دیدن این فیلم را از دست ندهید.»

این فیلم که اثر تخسین شده جشنواره شب های سیاه تالین و جشنواره فیلم روتردام است قصه مهمانی ناخوانده است که سر از خانه پیرمردی دور از تمدن درمی‌آورد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =