۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
گوگل سیستم جایگزین پیامک را معرفی کرد: چت

سیستم موسوم به «Chat» توسط گوگل و با همکاری اپراتورهای مخابراتی جایگزین پیامک / SMS می‌شود تا رقیبی جدی علیه iMessage اپل، واتس‌اَپ و ... شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، سرویس ارسال پیام RCS یا Rich Communication Services، نسل جدید و جایگزین استاندارد پیام کوتاه یا SMS یا پیامک است که از سال 2007 بدین سو توسط انجمن GSMA توسعه داده شده و برخی از اپراتورها به صورت انفرادی این سرویس را به نام «پیامک پیشرفته» برای کاربران خود عرضه کرده‌اند. {لینک}

اما سیستم گوگل موسوم به «چت» این طور تعریف شده است که RCS از روی اینترنت منتقل شود و بدین ترتیب قصد دارد تا با کمک اپراتورهای مخابراتی، در برابر پیام‌رسان‌هایی مانند iMessage، واتس‌اَپ و ... بایستد.

در واقع گوگل با سیستم «چتِ» جدید خود، تمام سرویس‌های منفرد RCS را یک کاسه کرده و با یک استاندارد روی شبکه، گوشی هوشمند و سیستم عامل به صورت واحد مدیریت می‌کند.

انجمن GSMA سالهاست تلاش کرده تا شرکای جدیدی برای توسعه RCS پیدا کند که موفق نبوده و حالا با مشارکت گوگل، نفسی تازه به استاندارد RCS خواهد داد.

البته کارشناسان می‌گویند گوگل و اپراتوها خیلی دیر به این فکر افتاده‌اند و قبول آن در سطح جهان و همه اپراتورها (55 اپراتور موبایل در جهان وجود دارد) کمی سخت به نظر می‌رسد.

گوگل نیز قرار است روی اپلیکیشن پیامک اندروید / Android Messages app امکانات چت را پیاده سازی کرده و سیستم جایگزین پیامک را راه‌اندازی کند، البته نحوه دسترسی کاربران سایر سیستم‌عامل‌ها مانند آی او اس و ... هنوز معلوم نیست.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    7 6
    فکر کنم گوگل ده سالی دیر اقدام کرده
  • بی نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    2 10
    الان همه پیامکها رفته روی تلگرام و این دوستان گوگل تازره فهمیدن چه خبره همه ارتباطات از رو اپراتورها میره رو اینترنت مکالمه چت و...
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    1 0
    برای اطلاع دوستان تفاوتی که این با اپ های موجود داره اینه بهش می گویند universal profile و تفاوت می کنه با سیستم های موجود.
  • بی نام RO ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    0 0
    گوشی های قدیمی نوکیا هم این امکان رو داشت. اپراتورهای مختلف در دنیا فعالش کرده بودن.