۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

مهر به نقل از صدا و سیما گزارش داد: تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو متوقف شد.

تولید و واردات خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری از جمله از دستور کار خودروسازان خارج شد.

علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا با موتور اسکانیا dc ۱۳۱۰۷ خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران درسال ۹۶ تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یافت. براین اساس وطبق زمان‌بندی صورت گرفته خودرو سازان مکلف بودند از ابتدای دی ماه سال گذشته ، ۶۱ مورد استاندارد خودرویی را اجراکنند و اگرخودرویی نتوانست استانداردهای تعیین شده را رعایت کند در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط تولید روبرو می‌شود.همچنین قراراست ازابتدای تیرماه امسال دو مورد استاندارد خودرویی دیگر به این ۶۱ مورداضافه شود که در این صورت خودروهای مربوطه در صورت عدم رعایت ۶۳ مورد استاندارد مربوطه با توقف خط تولید در این مقطع زمانی روبرو می‌شوند.

درادامه و براساس زمان بندی توافق شده، با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد.

بنابراین با شروع اجرای استانداردهای جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودروهایی که نتوانستند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودروها نخواهیم بود تا تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین، با توجه به عدم امکان انطباق آنها با استانداردهای اجباری، متوقف شود که خودروهای سواری MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده ای از این جمله اند.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هومن A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    6 1
    مثل یه جوک میمونه توقف تولید پراید
  • بانام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    5 1
    الکی میگی
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    13 54
    توی نمایشگاه خودروی پکن، حتی یه دونه از ماشینای چینی که توی ایران هست نبود و فقط برندهای حسابی مثل کادیلاک و شورلت و بی‌ام‌و و ولو و تویوتا و ... بود. دیگه خودتون عمق فاجعه رو حدس بزنید.
    • مجید A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
      4 0
      عمق فاجعه به نظرم بیشتر اونجاست که همین خودروهایی که میفرمایید تو ایران بسیار بهتر و خوش درخشان تر از تولید داخلی مون می باشد...وای بر ما با این حمایت و تولیدات بی کیفیت و کورکورانه که هر روزم قیمتش رو تولید کننده دلش خواست به بهانه های واهی میبره بالا.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    6 2
    آفرین به این سازمان. بالاخره یکی یک کار اصولی کرد تو این مملکت
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    15 1
    دو روز دیگه یه بخش نامه میدن لغو میکنند هم اینا تولید و وارد میشه هم بدتر از اینا. بخشنامه های استاندارد برای خودرو تو ایران تزیینیه برای کارتابل مدیران