امام جمعه تبریز توسعه اقتصادی کشور را نیازمند حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: اقتصاد امروز ایران نیازمند حضور سرمایه گذارانی است که می خواهند کالای ایرانی تولید و مصرف آن را گسترش دهند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین آغاز به کار دوباره رخش خودرو دیزل گفت: با همت تشکیلات قضایی استان و حمایت کامل سرمایه گذار این پروژه شاهد بهره برداری دوباره از این کارخانه هستیم.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیروز و امروز، بعد از نساجی خامنه و گونی سازی جسور، رخش خودرو دیزل سومین کارخانه ای است که بعد از سال ها رکود دوباره شروع بکار می کند.
آل هاشم افزود: افتتاح و شروع به کار دوباره این کارخانه اتفاق مبارکی است که دقیقا همزمان با خروج آمریکا از برجام اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: داخلی سازی قطعات خارجی با حمایت از کالای ایرانی تحقق پیدا می کند و ارائه تسهیلات ۶درصدی برای نوسازی خودروهای بین شهری توسط این شرکت کاری موثر برای تشویق خریداران است.
امام جمعه تبریز یادآور شد: رهبر انقلاب نزدیک ده سال است که شعارهای سال را در حوزه مسائل اقتصادی مانند همت مضاعف و کار مضاعف، حمایت از کالای ایرانی، جهاد اقتصادی اعلام می کنند و این نشان دهنده اهمیت مباحث اقتصادی در کشور است.
وی افزود: کارهای امروز ترامپ چیز جدیدی نیست ما از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در تحریم هستیم ولی در این سال ها این تحریم ها به جنگ اقتصادی تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید الزامات اقتصادی کشور را مطابق نظر مقام معظم رهبری انجام دهیم و اگر اینگونه باشد شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود.
وی اظهارداشت: اقتصاد امروز ایران نیازمند سرمایه گذاران شایسته ای است که بتوانند با حمایت از تولید داخل به گسترش و تولید کالای ایرانی کمک کرده و موجب تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی باشند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: بانک ها باید به کمک سرمایه گذاران بشتابند و با تسهیلات کم بهره شوق سرمایه گذاری در استان را افزایش دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم خارج شدن از اقتصاد وابسته به نفت در ایران گفت: یکی از خیانت های نظام شاهنشاهی به این کشور وابسته کردن اقتصاد کشور به نفت بود ولی می توانیم با استفاده از ظرفیت معادن این وابستگی را کاهش دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مس سونگون یکی از ظرفیت های معادن در استان است و خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، ایشان قول ساخت یک کارخانه ذوب در کنار مس سونگون را داده است که در صورت تحقق این موضوع شاهد سوددهی اقتصادی برای استان خواهیم بود.

 


افتخار می کنیم که لوگوی آذربایجان را در ایران و جهان یدک‌ می کشیم/ آتا اولین ایرلاین کشور که وارد بورس می شود
رئیس هیئت مدیره جدید شرکت رخش خودرو دیزل گفت: افتخار می کنیم که در صنایع فولاد، خطوط هوایی آتا و خودروسازی ایران و جهان نام آذربایجان شرقی را یدک می کشیم.
محمدرضا زنوزی مطلق رئیس هیئت مدیره جدید شرکت رخش خودرو دیزل در مراسم آغاز بکار مجدد شرکت رخش خودرو دیزل گفت: گروه توسعه سرمایه گذاری دریک مفتخر به بنیان گذاری چندین بخش اقتصادی برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی است.
مالک گروه سرمایه گذاری دریک افزود: ما افتخار می کنیم که استان آذربایجان شرقی را به قطب سوم تولید فولاد در کشور تبدیل کرده ایم و بیش از ۸۰ درصد فولاد استان در بناب و بقیه در درپاد و عجب شیر تولید می شود.
وی با یادآوری اینکه این استان در گذشته یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات خودرو بشمار می رفت اظهار داشت: امروز نیز این زمینه حرفی برای گفتن داریم و موسسه سرمایه گذاری دریک مفتخر است که ایران خودرو تبریز نیز توسط این گروه ایجاد شده است.
زنوزی ادامه داد: موسسه دریک شرکت هواپیمایی آتا را راه اندازی و توسعه داده و امروز آتا، دومین ایرلاین کشور از نظر تعداد جابجایی مسافر و اولین شرکت هواپیمایی در ایران است که وارد بورس خواهد شد و افتخار می کنیم در تمامی این مجموعه ها لوگوی آذربایجان را در ایران و جهان یدک می کشیم.


احیای ۲۰ شرکت ورشکسته در استان / تولید و اشتغال لازمه توسعه یافتگی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اداره تصویه ورشکستگی دادگستری تبریز ۲۰ شرکت ورشکسته استان را دوباره احیا کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمین مظفری در آیین آغاز به کار مجدد شرکت رخش خودرو دیزل گفت: ۲۰ شرکت ورشکسته استان زیر نظر دادستانی و اداره احیای مجموعه های ورشکسته در استان با برگرداندن هزار و ۴۰۰ کارگر دوباره شروع به فعالیت کرده اند.
وی اظهار داشت: با مساعدت نیروی انتظامی در شماره گذاری، همراهی بانک ملی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و پیگیری های رییش قوه قضائیه احیای دوباره این کارخانه ممکن شد.
مظفری افزود: شروع بکار مجدد این کارخانه یک نمونه از جهاد اقتصادی است و خدمتگذاری یکی از بالاترین درجه جهاد است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: رخش خودرو بیش از ۴ سال تعطیل و دستگاه های این شرکت در حال تخریب بود ولی با واگذاری این شرکت شاهد آغاز بکار مجدد این مجموعه و عبور از ورشکستگی هستیم.
وی با بیان اینکه مالک این کارخانه کسی است که هدفش از خرید این شرکت منفعت مالی نبوده و اصلا احتیاجی به سود این مجموعه ندارد خاطرنشان کرد: رییس هیئت مدیره جدید شرکت رخش خودرو دیزل با غیرت احیا و بازسازی صنعت استان وارد این بخش شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =