افراد سالمند نژادپرست‌تر هستند اما این بدان معنا نیست که آن‌ها متعلق به زمانی متفاوت از ما هستند.

 

به گزارش خبرآنلاین، روان‌شناسان ادعا می‌کنند هر چه سن‌مان بالاتر می‌رود، احساس ناامنی و اضطراب بیشتری می‌کنیم.{لینک}

دانشمندان می‌گویند تعلق‌خاطر به یک گروه به‌عنوان کسانی که می‌میرند، باعث به اشتراک‌گذاری پیش‌داوری در این افراد می‌شود.

دکتر «استیو تیلور» روان‌شناس دانشگاه «لیدز بِکِت» می‌گوید: وقتی به مرگ فکر می‌کنید، ترس به سراغ‌تان می‌آید و این واکنشی به اضطراب است که احساس تعلق و احساس محافظت را در یک هویت گروهی جدید تعریف می‌کند.

به گفته وی احساس اضطراب عمومی نیاز به هویت و تعلق‌خاطر را به وجود می‌آورد و درنتیجه باعث تهدید سایر گروه‌های اجتماعی توسط این افراد می‌شود.

به گفته دکتر «الیسون آبرامز»، روان‌درمانگر، در برخی موارد ناامنی ناشی از پیری نفرت به وجود آورده و فرد را در یک گروه اقلیت جای می‌دهد. نفرت از خود باعث می‌شود تا افراد در سایر گروه‌های اجتماعی را موردحمله قرار دهید. جالب اینجاست وقتی افراد مسن نظرات نادرستی اراده می‌دهند، افکار آن‌ها را متعلق به زمانی قدیمی می‌دانیم که بازمان ما متفاوت به نظر می‌رسند.

به گفته روان‌شناسان ادامه زندگی به‌صورت جدا بخشی از مشکل است و افرادی که با نگرش نژادپرستانه رشد کرده‌اند توانایی غلبه بر یادگیری منطقی را دارند که به گفته دکتر آبرامز سخنان نژادپرستانه‌ای که توسط شهروندان مسن بیان می‌شود، می‌تواند به دلیل کوچک شدن بخشی از مغز آن‌ها باشد.

تحقیقات دانشگاه کوئینزلند نشان می‌دهد قسمت جلویی مغز که اندیشه‌های ما را تنظیم می‌کند بر اثر کهن‌سالی کوچک شده و توانایی سانسور افکار نامناسب خود را از دست می‌دهند و درنتیجه دیدگاه‌های تهاجمی خود را به‌راحتی بروز می‌دهند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    33 5
    اخیرا پدرم حرفهایی می زند درباره شکست هایم در زندگی که هیچ دشمنی نمی زند اما خدا شاهده سرم را بالا نمی کنم تا پاسخ دهم. فقط بغض می کنم. حالا می فهمم چرا انسان ها پیر می شوند برخی اوقات قابل تحمل نمی شوند. اما یک سوال مهم چرا ما ایرانی ها همیشه دعا می کردیم انشالله پیر بشی جوون؟ یعنی چی؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      10 1
      منم همین مشکل شمارو دارم ولی دوست من خدا خیرت بده اینکارو میکنی اینکه سرت را بالا نمیگیری جواب بدی اثرات اون نون حلالیه که همون پیرمرد بهت داده احترامش را حفظ کن خیرش را میبینی
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      11 1
      پیر شی یعنی جوون مرگ نشی
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      6 1
      " ان شاالله پیر بشی " به نوعی دعایی مشابه " ان شاالله جوانمرگ نشوی " است .
    • بی نام DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      0 1
      خووتم پیر میشی یه روزی . حتما یه اشگالاتی هم خودت داری اونا رو هم سعی کن اصلاح کنی
    • شمس تبریزی A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      3 5
      دوست عزیزم، مطالبی را که در بالا نوشته شده جدی نگیر و دلیل سرکوفت زدن پدرتان را در آن جستجو نکن. شاید تعمدا این کار را میکند تا برای حرکت و موفقیت تحریک ات کند. شاید تحمل این را ندارد که ببیند دیگران از شما پیش افتاده اند. اینها مربوط به کوچک شدن مغز نمیشود. شاید تا قبل از این به این دلیل شکست ات را به رویت نمی آورده چرا که احساس میکرده خودت درست میشی اما الان میبینه که ظاهرا درست بشو نیستی و میخواهد با شوک درمانی راه بندازت.
    • بی نام GB ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      1 1
      یعنی جوان مرگ نشوی و یک عمر با عزت زندگی کن
  • محسن A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    7 3
    به نظر من یکی از دلایلی که پیرها نژادپرست تر رفتار میکنن اینه که اونا کمتر به قضاوت بقیه راجع به خودشون فکر میکنن. بنابراین رگه های نژادپرست خودشون رو پنهان نمیکنن.