شهردار اردبیل گفت: متاسفانه در سالهای گذشته در شهرک دادگستری اردبیل بنا به دلایلی تمامی کاربرهای عمومی تغییر کاربری داده و بفروش رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ شهردار اردبیل گفت: در دوره مدیریت قبلی شهرداری اردبیل در یک بی‌تدبیری تغییر کاربری‌های به گونه‌ای اتفاق افتاده که شهرک دادگستری اردبیل هم اکنون فاقد کاربری عمومی است.

حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: قبل از ما حتی یک کاربری عمومی در شهرک دادگستری اردبیل باقی نمانده و کل کاربری‌های عمومی را به سایر کاربری‌ها تبدیل کرده و به همین دلیل ما امروز مجبور هستیم به درخواست اهالی کاربری فضای سبز را در این شهرک به کاربری مذهبی و مسجد اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه این بی‌تدبیری‌ها و تغییر کاربری‌های عمومی در دوره گذشته مدیریت شهرداری اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: اگر در آن مقطع تدبیری درست اندیشیده می‌شد ما قطعا امروز با محدودیت تملک در این شهرک و برخی شهرک‌های دیگر مواجه نمی‌شدیم.

شهردار اردبیل همچنین به توافق شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی از بابت پرداخت بدهی‌ها به شهرداری به صورت نقد و اوراق اشاره کرد و گفت: مبنای محاسبات ما پلاک به پلاک ساخت و سازها و اقدامات عمرانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است به طوری که ما در اسفند ماه براساس قراردادی که به امضا رساندیم بعد از اعمال تخفیف پایان سال دانشگاه علوم پزشکی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول نقد و ۲٫۵ میلیارد تومان نیز به صورت اوراق مشارکت در اختیار شهرداری قرار داد.

لطف‌اللهیان بیان کرد: ما در این توافق تمام مشخصات ساختمان‌های احداث شده را با پلاک آنها محاسبه و ثبت کردیم و به نظر می‌رسد در آینده هیچ مشکلی از بابت شناسایی ساخت و سازهای جدید وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه ما در دریافت مبلغ مورد توافق تخفیف کلانی را اعمال نکردیم، تصریح کرد: ما آمادگی توافق با سایر دستگاه‌های بدهکار به شهرداری را به طریق مناسب داریم و امیدواریم با این توافقات بتوانیم طلب خود را از ادارات دریافت کنیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: معتقدیم در این شرایط اقتصادی شهرداری خرید غیرنقدی روش و مکانیزم خوبی است تا ما بتوانیم قیر، سیمان و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین و در اختیار پیمانکار قرار دهیم.

لطف‌اللهیان وضعیت نقدینگی شهرداری را نامناسب اعلام کرد و گفت: ما باید از این فرصت در خرید تجهیزات و مصالح مورد نیاز به صورت غیرنقدی استقبال کنیم و تمام تلاش ما بر این باشد تا یک حرکت مثبت و مناسب در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران انجام دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =