اجرای پیاده‌راه محدودیت ترافیکی است نه ممنوعیت

شهردار زنجان با اشاره به اجرای دو مرحله‌ای پیاده‌راه زنجان گفت: اینگونه نیست که با اجرای پیاده‌راه این محور به صورت کامل بسته شود؛ بلکه محور بهسازی و تعریض و کیفی سازی شده و محور میانی به عنوان مسیر تردد باقی می‌ماند.

به گزارش خبرآنلاین، مسیح‌اله معصومی اظهار کرد: پس از اخذ مصوبه شورای ترافیک برای اجرای طرح پیاده‌راه در زنجان اجرای آن با اصلاح الگوی ترافیکی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح پیاده‌راه کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان امام است؛ تصریح کرد: در واقع با اجرای طرح پیاده‌راه و آغاز اصلاح الگوی ترافیکی آن این ترافیک در خیابان امام به حداقل رسیده است که البته در مرحله بعدی ترافیک کلا حذف خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه برای اجرای طرح پیاده‌راه به نحو احسن بازدیدهای مستمر از پروژه از سوی مسؤولان ذیربط در شهرداری انجام می‌شود؛ افزود: در این بازدیدها نقطه نظرات مردم شنیده شده و از نزدیک با مشکلات ترافیکی منطقه آشنا شدیم که البته طبق همین مشاهدات عینی به غیر از خیابان توحید در سایر خیابان‌های مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: علت ترافیک بیش از حد خیابان توحید محدودیت کامل خیابان امام است؛ چرا که خودروهای مقصد سعدی جنوب و سعدی وسط همه به سمت خیابان توحید می‌روند در نتیجه ترافیک بیش از حد را در این خیابان شاهدیم.

معصومی با اشاره به اینکه ایجاد چنین ترافیکی در روزهای نخست با توجه به اصلاح الگوی ترافیکی طبیعی و عادی است؛ تصریح کرد: به نظر می‌رسد این ترافیک تا آخر هفته که مسیرهای جدید شناسایی و برنامه‌ریزی مردم برای سفرهای درون‌شهری خود ادامه خواهد داشت.

شهردار زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای سفر از سوی مردم قطعا آنها را از ترافیک نجات می‌دهد؛ بیان کرد: در واقع باید یک مقدار در ترافیک از حالت سنتی به شکل مدرن برویم و برای مسیر و مبدا و مقصد برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌راه در واقع یک کار مثبت برای آسایش بیشتر مردم در هسته مرکزی شهر است؛ گفت باید قبول کنیم که برای رسیدن به یک امتیاز مثبت باید سختی آن را نیز بپذیریم.

معصومی گفت: ما اگر در تلاش هستیم که هسته مرکزی شهر را انسان‌محور کنیم باید، بار ترافیکی را در این محدوده کاهش دهیم که البته این امر مشروط به متحمل شدن زحماتی از سوی مردم است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته قبل از آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه جلساتی با اقشار مختلف مردم برگزار و اتفاقا اجرای آن با استقبال خوبی نیز مواجه شد؛ تصریح کرد: در حال حاضر نیز از مردم انتظار صبوری داریم؛ چون قطعا اجرای این طرح به نفع خود مردم نیز خواهد بود.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره تاخیر در عملیات اجرایی طرح بیان کرد: در ابتدا قرار بود؛ عملیات اجرایی طرح همزمان با اصلاح الگوی تردد انجام شود؛ اما سپس بر آن شدیم؛ طرح را در دو مرحله اجرایی کنیم؛ یعنی ابتدا اصلاح ترافیکی انجام و سپس عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

معصومی با اشاره به اینکه طرح فاخری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است؛ تصریح کرد: قطعا اجرای طرح پیاده‌راه موجب تبدیل آن به یک نقطه گردشگری خواهد شد.

شهردار زنجان با رد برخی از تفکرات درباره اینکه پیاده‌راه موجب خالی شدن سبزه‌میدان تا میدان انقلاب از خودرو خواهد شد؛ افزود: موضوعات مطرح شده صحت ندارد و در واقع ما با اجرای این طرح نمی‎خواهیم؛ محدوده مذکور را به صورت کامل از خودرو خالی کنیم.

وی گفت: در واقع اینگونه نیست که با اجرای پیاده‌راه این محور کلا بسته شود؛ بلکه محور بهسازی و تعریض و کیفی سازی شده و محور میانی به عنوان مسیر تردد باقی خواهد ماند و در واقع محدودیت ترافیکی در آن اعمال خواهد شد و این محور از چرخه تردد کاملا حذف نخواهد شد.

معصومی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای طرح و اما و اگرهای موجود درباره اتمام آن تا مراسم هشتم و یازدهم محرم بیان کرد: در تلاش هستیم که تا آن زمان این طرح به پایان برسد؛ اما اگر هم این اتفاق رخ نداد؛ قطعا برای آن مراسم‌ها ویژه تدابیر دیگری را می‌اندیشیم که مردم با مشکل تردد مواجه نشوند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =