سفر بیش از ۶۰۰ دانشجو و مدرس خارجی رشته زبان فارسی از استان سمنان در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با رییس بنیاد سعدی مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، در این دیدار مقرر شد این مدرسان و دانشجویان زبان فارسی که از ملیت های مختلف هستند در سالجاری از استان سمنان بازدید داشته باشند.
بر اساس این توافق مقرر شد، در دور اول این سفرها، بیش از ۸۰ مدرس خارجی زبان فارسی در دانشگاههای خارج از کشور، چهارم و پنجم مرداد ماه امسال از جاذبه های استان سمنان بازدید کنند.
رییس بنیاد سعدی در این دیدار با بیان اینکه یکی از اهداف بنیاد سعدی، فراهم کردن زمینه آشنایی مدرسان و دانشجویان خارجی با فرهنگ و تمدن ایران است، گفت: حضور این اساتید در استان سمنان می تواند زمینه معرفی ظرفیت های استان سمنان را در سایر کشورها فراهم کند.
دکتر«غلامعلی حداد عادل» خواستار معرفی جاذبه های کویری و اقلیم متنوع استان سمنان به این مدرسان و دانشحویان شد.
وی رشد گردشگری و توجه به محیط زیست را در رشد و توسعه کشور موثر دانست و گفت: امنیت جاده ای می تواند یکی از عوامل جذب گردشگر باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این دیدار گفت : استان سمنان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه های تاریخی و گردشگری است.
«محمد جهانشاهی» افزود: علاوه بر آثار تاریخی،طیعت منحصر به فرد و بکر جنگلی، معادن نمک، کویر و ... از جمله جاذبه های استان سمنان است.
وی گفت: یکی از اولویت های استان سمنان افزایش گام به گام تعداد گردشگران با علایق خاص به سبد گردشگران استان است.
وی با بیان اینکه دانشجویان زبان فارسی خارجی دانشگاههای مختلف دنیا در بازدید از استان سمنان می توانند سفیران گردشگری این استان در کشورهای مختلف شوند، گفت: استان سمنان ظرفیت میزبانی از این دانشجویان را در تمام ایام سال دارد.
استان سمنان چهارم و پنجم مرداد ماه امسال میزبان مدرسان خارجی زبان فارسی است.
این مدرسان در بازدید از جاذبه های استان سمنان در دوره های آموزشی که توسط بنیاد سعدی برگزار می شود، نیز شرکت می کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =