استان چهارمحال وبختیاری باید در یک تخصص درمانی برجسته بشود

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی استان، باید به این استان در درمان یک نگاه ویژه صورت بگیرد که یک بسته درمانی ویژه برای اینگونه استان ها در نظر گرفته بشود و شاهد خدمات خوب شما عزیزان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان،  در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تشکر از تشریف فرمایی وی، گفت: بحمدلله در دورانی که حضرتعالی در این مجموعه بودید عنایت ویژه ای بوده است و الحمدلله مسئله بهداشت و درمان، چه در کلان کشور و چه در استان جای تقدیر و تشکر است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه آنچه که صورت گرفته واقعاً جای تقدیر است، افزود: ما شاید در بعضی از وزارتخانه ها نتوانیم خیلی محسوس و ملموس کارها را ارائه بدهیم اما در این خدمات برای همه مردم قابل حس و قابل لمس است و الحمدلله آنچه که صورت گرفته است و روان سازی کار، تسهیلاتی که راجع به این معنا هست و خدماتی که در امر درمان صورت گرفته است، قابل تقدیر و تشکر است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در زمینه خدمات رسانی دو نگرانی وجود دارد، ادامه داد: اول آنکه تداوم این مسئله خیلی مهم است که اگر این مسئله تداوم پیدا نکند و قدم هایی که برداشته شده است، زمینه تداومش فراهم نشود و به گونه ای برنامه ریزی نشود که همچنان این تحول روان ادامه داشته باشد، ضایعه اش کم نیست چرا که ما یک فضایی را ایجاد کرده ایم و برای مردم مطالبات و توقعاتی ایجاد شده است و نگاه هایی به وجود آمده است که ضایعه عدم اجرا و استمرار آن در افکار عمومی خیلی زیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: مسئله دوم اینکه قانع نشویم؛ آنچه که صورت گرفته است تا یک حدودی قابل توجه و خوب است ولی فاصله تا حد نیاز خیلی زیاد است و در قسمت های مختلف، در عرصه های مختلف و آنچه که باید صورت بگیرد، ما هنوز فاصله زیادی داریم.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: در مسئله مجموعه های خیرین واقعاً کارهای خوبی صورت گرفته است که مرحوم آقای نیّری، یک انسان واقعاً بسیار خیر در این جهت بودند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با تاکید بر اینکه از ویژگی های مهم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مسئله خدمت بود، افزود: ایشان در جایگاه ولایت عهدی قرار گرفتند اما ولایت عهدی برایشان یک حصر و زندان بود و به مأمون می گفتند تو منت بر من نگذاری که من را اینجا آوردی و به این ولایت عهدی رساندی، من لذتم آن لحظاتی بود که در مدینه بودم و در کوچه های مدینه می گذشت و قدم می زدم و مردم گرفتاری های خودشان را از من مطالبه می کردند و من گرفتاری های مردم را رفع می کردم؛ این امام بزرگوار ما حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه آلاف تحیّة و الثّناء) است و این توصیه های بلندی که ما در قرآن و روایات راجع به خدمت و گره گشایی داریم.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اگر ما امروز واقعاً نسبت به این معنا نگاه ویژه نداشته باشیم و این نگاه در کشور نهادینه نشود، ضایعه بزرگی است؛ نظام الحمدلله با این نگاه مقدس شکل گرفته است تا گره گشا باشد، تا خدمت گذار جامعه و کشور باشد و بعد هم در دنیا الگو باشد، اگر ما باید الگو باشیم، حتما باید خدمت رسان صادق و تمام عیار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه الحمدلله در مجموعه خیرین گام های خوبی برداشته شده است، ادامه داد: نزدیک صد و نود پروژه در این استان در دست احداث است که قسمت عمده اش مانده است و تنها جایی که سهمشان را کامل ادا کردند، همان مجموعه خیرین بوده است و بقیه همه مقداری ناقص کار را پش بردند و به همین دلیل هم کار به جایی نرسیده است که می طلبد ان شاءالله نسبت به این معنا هم توجه ویژه بشود.

امام جمعه شهرکرد اضفه کرد: این 190 پروژه هم قابل توجه است، البته ما خیلی بیش از این ها در قسمت های مختلف، در مناطق محروم استان، در خانه های بهداشت، در خانه های درمانی و خدمت رسانی به این محرومینی که در این نقاط صعب العبور هستند، نیاز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: من در آن سفری که چند وقت پیش به مناطق محروم شهرستان اردل داشتم که در آنجا 9 روستا که هنوز راه ندارد و هنوز راهشان همان راه های مال رو و پر از مشکلات است و من یکی از آن مناطق را رفتم و از نزدیک دیدم که واقعاً صعب العبور و سخت بود و می گفتند به دلیل نبود امکانات و حمل و نقل نامناسب 22 نفر در اثر آپاندیس از دنیا رفته اند که این واقعاً مسئولیت مان را سنگین می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مجموعه وزارت بهداشت و درمان است که باید در این مناطق خدمات درمانی ارائه بکند و در خدمت این مردم باشد، افزود: این فقط در مسئله آپاندیس است، ما در قسمت های مختلف، از جمله بحث زایمان و دیگر قسمت ها هم با مشکلات فراوان و حمل و نقل نامناسب مواجه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: می طلبد به این مناطق محروم خدمات قابل توجه ارائه بشود که ادامه این کاری که شما شروع کردید، واقعاً از مسائل بسیار مهم است که امیدواریم با عنایت شما و دولت این نگاه نهادینه بشود و دولت های بعد هم ناچار باشند این راه را ادامه بدهند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: بحمدلله استان در موقعیت خوبی است و انصافاً با قبل قابل مقایسه نیست و کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و باید این ها ادامه پیدا بکند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه ما در استان نیروهای متعهد قابل توجهی داریم؛ اظهار کرد: انصافاً نیروهای متخصص، خوب، سالم و خدوم در مجموعه بهداشت و درمان مان کم نداریم و باید این ها را به کار گرفت و از وجودشان استفاده کرد، این مجموعه ها نگاه خوب و متعصبانه برای رشد مسائل درمانی استان دارند که این نگاه فرصت مغتنمی برای شما است تا این اهداف خوبی که دارید را عملیاتی کنند و به منصه ظهور برسانند .

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: بخش خصوصی ما خیلی مهم است زیرا ما هر مقدار هم که بخواهیم از توان دولت استفاده بکنیم نمی توانیم آنگونه که باید جوابگو باشیم و حتما باید بخش خصوصی را فعال کنیم و به آن ها امکانات بدهیم و مشوق و پشتیبان شان باشیم تا این ها با یک نشاطی بتوانند خدمت ارائه بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: نظارت بر بخش خصوصی باید خیلی بیشتر از بخش های دیگر باشد که خدای نخواسته این ها احساس نکنند که حمایت نمی شوند و کمک لازم به آن ها نمی شود یا مجوز های لازم به آنها داده نمی شود، این حتماً باید جز برنامه ها باشد تا این خدمات درمانی کامل بشود.

امام جمعه شهرکرد افزود: خدمت رسانی در مجموعه خوب است ولی به نظر می رسد باید بیشتر نظارت بشود، در بیمارستان هایمان ، در مجموعه مطب ها و مراکز درمانی و در درمانگاه ها باید بیشتر نظارت بشود و باید این بخش نظارتی را خیلی بیشتر کرد و رضایت مندی مردم را در این نظارت ها به دست آورد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: الان علی رغم اینکه مردم از این تحول سلامت رضایت دارند اما نسبت به خدمت رسانی مطلوب در کلان کشور ، رضایت مندی مطلوب وجود ندارد و گله مندی نسبت به خدمت رسانی تقریبا زیاد است که ان شاءالله این نظارت بیشتر صورت بگیرد که خدمت رسانی خوب و کارهای خوبی که شما و این پزشکان کردید به خاطر بعضی از خدمت های نامناسب و ناسالم زیر سوال نرود.

نماینده ولی فقیه در استان تخت های بیمارستانی در استان را مناسب ولی کم دانست و اظهار کرد: حتما باید یک عنایت ویژه مخصوصاً در نقاط دوردست نسبت به این معنا صورت بگیرد و باید در نقاط دوردست، خدمات درمانی خیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، آی سی یو و سی سی یو، تخت های ویژه ای است که باید بیشتر مورد توجه باشد.

امام جمعه شهرکرد گفت: یک نکته ای را من همیشه گفته ام، از همان اول که آمده ام تا حالا گفته ام و متاسفانه هنوز ندیده ام و حرکتی درباره آن صورت نگرفته است و آن این که استان باید در یک تخصص درمانی برجسته بشود و نگاه ویژه به آن صورت بگیرد، با توجه به اینکه اینجا و استان همجوار توریست پذیر است ؛ امکاناتی برای توریست درمانی مهیا بشود و ویژه دیده بشود که این تخصص نسبت به جاهای دیگر برجسته بشود یا درمان لیزری که در این جهت هم بخش خصوصی آمادگی دارد که به میدان بیاید و مجموعه ای در استان راه اندازی بکنند که استان در این جهت برجسته و مورد توجه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه باید به واقعیات کف میدان بیشتر توجه بشود، افزود: واقعیات خیلی با آمارها همخوانی ندارد، و گاهی یک فضاسازی هایی می شود و گاهی ترسیم فضاهای کاذبی به وجود می آید، من نمی خواهم کارها را زیر سوال ببرم؛ خیلی کار صورت گرفته است، اما گاهی هم با یک فضاسازی هایی آن واقعیات موجود، پشت پرده و زیر یک سری غبارها قرار می گیرد که باید مورد توجه قرار بگیرد و دیده بشود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی استان، باید به این استان در درمان یک نگاه ویژه صورت بگیرد که یک بسته درمانی ویژه برای اینگونه استان ها در نظر گرفته بشود و شاهد خدمات خوب شما عزیزان باشیم.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است، گفت: این فعالیت ها با کمک خیرین انجام گرفته است که رضایت مندی نسبی مردم را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که در حوزه درمان و بهداشت در کشور وجود داشت، اکنون خدمات این مجموعه در کشور قابل توجه است، افزود: دولت، مجلس و مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه عنایت ویژه داشته اند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه وضع بهداشت و درمان در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به شاخص های کشوری مناسب است، اظهار کرد: شاخص های بهداشتی استان هم نسبت به کل کشور و توجه به بهداشت عمومی و محیط خیلی خوب است.

وی با اشاره به اینکه از نظر درمانی هم استان وضع مناسبی دارد، تصریح کرد: با توجه به تعداد جمعیت تعداد تخت های بیمارستانی وضع مناسبی در استان دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد 1500 تخت بیمارستانی برای 10 سال آینده در استان نیاز است، عنوان کرد: امید است با کمک مسئولان استانی این هدف نیز به زودی محقق شود.

قاضی زاده هاشمی با تشکر از خیرین استان، تلاش آنان در ساخت مجموعه های بهداشتی و درمانی استان را در کشور بی نظیر خواند و گفت: این همت خیرین نشان می دهد که بر خلاف کلان شهرها، نیت و قلب رئوف خیرین استان تاثیرگذار بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =