رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، هفته فیلم ایران را به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما برگزار می‌کند. در این برنامه فرهنگی هفت فیلم از سینمای ایران به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و با همکاری شهرداری میناتاکوی توکیو، بخش بین‌الملل این شهرداری و حمایت و پشتیبانی اداره کل همکاری های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه نودمین سال روابط ایران و ژاپن، هفته فیلم ایران روز سه شنبه 17 مرداد در سالن اکاساکای توکیو برگزار شد.

در این برنامه که به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی و همزمان با برگزاری جشنواره صلح و دوستی در هیروشیما برگزار شد، هفت فیلم سینمایی، مستند و انیمیشن شامل «فصل نرگس»، «مبارک»(انیمیشن)، «شرقی» (مستند زندگینامه پروفسور ایزوتسو)، «دلبری»، «بادیگارد»، «کفش هایم کو؟» و «پری دریایی» در روزهای مختلف به نمایش در خواهد آمد.

در مراسم افتتاحیه که حدود 220 نفر از شخصیت‌های فرهنگی، علمی و علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی حضور داشتند نماهنگ کوتاه هفته فیلم پخش شد.

حسین دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت و همکاری صمیمانه رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، شهرداری میناتاکو و اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این برنامه همزمان با جشنواره صلح و دوستی که به احترام کشته شدگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی برگزار می‌شود افتتاح گردیده و لازم می‌دانم از صمیم قلب به آنان ادای احترام نموده و برای همه ملت بزرگ و عزیز ژاپن سلامتی و سربلندی آرزو نمایم.

هفته فیلم ایران در ژاپن

او افزود: با وقوع انقلاب اسلامی تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... دست خوش تحولات شد و موضوعات فرهنگی از جمله سینما نیز در زمینه های کیفی، کمی، توجه به ارزش ها و آموزه های دینی و اسلامی، گرایش های معناگرایانه و ... تحولات فراوانی را شاهد بوده و به راستی می توان آن را سینمایی دارای مفاهیم ارزشی، انسانی و صلح و دوستی دانست که در جهت ایجاد رشد و تعالی مردم و جامعه گام بر می دارد.

دیوسالار در ادامه مطالبی را در خصوص جایگاه سینمای ایران در منطقه و جهان، شخصیت های برجسته سینمایی، همکاری های ایران و ژاپن در زمینه های مختلف و از جمله نمایش فیلم های ایرانی و ژاپنی در دو کشور، نقش ایران شناسان ژاپنی و ژاپن شناسان ایرانی در شناخت بیشتر فرهنگی و ... ارائه کرد.

او در پایان با اشاره به نقش برخی رسانه ها در القاء چهره ای غیر منصفانه و غیر واقعی از ایران که بسیاری از ناظران و محققان ژاپنی به غیر واقعی بودن این تبلیغات نیز اذعان دارند افزود: فیلم و سینما و فعالیت های متنوع فرهنگی میان دو ملت بزرگ ایران و ژاپن می تواند نقش بسیار ارزنده ای را در ارائه شناخت بهتر میان دو کشور تاثیرگذار شرق و غرب آسیا فراهم نماید و امیدوارم این برنامه نیز زمینه مناسبی برای آشنایی هر چه بیشتر دو ملت بزرگ ایران و ژاپن را فراهم نماید.

همچنین پیش از این مراسم با تعدادی از مسئولان بین الملل شهرداری ملاقات و در خصوص فیلم ها و برنامه های رایزنی فرهنگی در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

در حاشیه این هفته فیلم نمایشگاهی نیز از اثار هنری و صنایع دستی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =