استاندار آذربایجان‌غربی از سفر قریب‌الوقوع استانداران اربیل و موصل عراق به استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ استان گفت: در شرایط موجود که بیشتر کشورهای جهان با ما قهر هستند و بیشتر این مشکلات را خودمان بر خودمان تحمیل کرده ایم و باید تلاش خود را برای حل مشکلاتمان با کشورهای جهان بکار گیریم.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال از درآمدهای ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی ۲۷۰ هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری شده و هیچ هزینه ای برای رشد و توسعه زیرساخت های اقتصادی نخواهیم داشت.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تاثیر برجام در مراودات اقتصادی با کشورهای جهان اظهار کرد: وقتی که در فرانسه بودم تا قبل از برجام حتی کسی جواب سلام بنده را هم نمیداد و برجام توانست تاحدود زیادی این وضعیت را بهبود بخشد.
شهریاری گفت: مراکز متعدد تصمیم گیری و سیستم های بانکی در دست خودمان است و میتوانیم رفعشان کنیم اما اول باید به فکر حل مشکلاتمان با کشورهای دیگر باشیم.
شهریاری همچنین گفت: در نیمه دوم اسفند ماه استاندار اربیل به همراه استاندار موصل به آذربایجان غربی خواهند آمد که این بهترین فرصت برای افزایش صادرات است‌.
وی در پایان تصریح کرد: ما باید عضو سازمان تجارت جهانی می‌شدیم اما تصمیم درستی نگرفتیم و اگر امروز بخواهیم عضو شویم باید هزینه های زیادی را بپردازیم اما امیدوارم دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل نیز کاری انجام دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =